dossiers
In de rubriek Emmen.Toen laten we elke week een foto zien van Emmen uit ...
Een historische dag voor het Drentse voetbal én in het bijzonder voor E...
Publicaties van de jaarlijkse Zuidenveldtentoonstelling in Zuidoost-Dren...
De verdubbeling van de N34 tussen Emmen en Coevorden is al jarenlang een...
Emmen

VVD Emmen is tegen uitbreiding station Emmen-Zuid

Geplaatst op zaterdag 6 mei 2017 14:57
  • Station Emmen-Zuid © Google Maps

pinterestmail

Emmen - De VVD Emmen gaat tegen het huidige Bestemmingsplan voor de uitbreiding van station Emmen-Zuid stemmen. De VVD vindt dat de gemeente de aangedragen alternatieven van de bewoners onvoldoende heeft onderzocht.

Fractievoorzitter Johan Scheltens: 'Ondanks vele onderzoeken wordt alleen naar de financiën gekeken. Wij vinden dat het college daardoor de plannen te gemakkelijk terzijde schuift. En dus onzorgvuldig omgaat met de terechte klachten van de omwonenden.'

Gemakkelijk

'De betrokkenen hebben niet eens keihard ‘Nee’ gezegd tegen de plannen. Ze hebben echt de moeite genomen om met alternatieven te komen. Goeie alternatieven, die het op z’n minst verdienen om zorgvuldig beoordeeld te worden. Maar die voorstellen zijn eigenlijk nauwelijks goed bekeken. Ze zijn wat al te gemakkelijk aan de kant gezet. Zo ga je niet met bewonersinitiatieven om.'

Gebrek aan ruimte

De VVD vindt het belangrijk dat er een kwartiersdienst en dus een passeerstrook komt op het traject Emmen-Zwolle. Maar niet tegen elke prijs: 'Het woongenot van de omwonenden en direct betrokkenen mag niet te ernstig wordt aangetast. En juist met het voorgestelde bestemmingplan komt het spoor veel te dicht tegen de woonwijk Rietlanden aan te liggen.'

Verdrukking

Scheltens: 'Uitgerekend vanwege het gebrek aan ruimte bij Station Bargeres is gekozen voor de aanleg van een  van een nieuw station bij Emmen-Zuid. Omdat daar ruimte genoeg is. Dan is het niet uit te leggen dat er een oplossing wordt gekozen die de bestaande bebouwing van de Rietlanden in de verdrukking brengt.'

Alternatief

Elk alternatief is afgeserveerd op de financiën, stelt Scheltens. 'Daarbij is onvoldoende rekening gehouden met de klachten van de bewoners. De bewoners hebben zelfs een derde alternatief bedacht om de wissel zo dicht mogelijk tegen de tunnelbak aan te leggen. ProRail heeft niet eens de moeite genomen om daar op te antwoorden. Sorry hoor, naar zo ga je niet met elkaar om!'

whatsappTip de redactie via WhatsApp! Voeg 'Emmen.nu' toe als contact in uw telefoon, 06-5751 5176, en stuur ons uw tips, foto’s en video’s.
REACTIES (26) Plaats een reactiereacties
profielfoto
6 Mei 2017 15:07
Levens Genieter
Ik begrijp de noodzaak van de verdubbeling niet.
Een paar kilometer van station zuid is station Nieuw Amsterdam, reistijd 5 minuten, en daar wisselen de treinen nu ook al, dus waarom in de toekomst niet???

profielfoto
6 Mei 2017 18:55
Johnny N81
Dat jij het niet begrijpt weten we. Dat is bij alles het geval.
profielfoto
6 Mei 2017 19:21
P.A. Blokker
klein stukje van hem hé? alles zonder knip en plakwerk
profielfoto
6 Mei 2017 20:10
Johnny N81
Ja inderdaad. En goed bekeken had hij het nog korter kunnen houden door de woorden 'ik begrijp' en 'niet' iets tactischer te gebruiken. Is toch een stuk makkelijker zonder knippen en plakken, en hij geeft dezelfde boodschap af.
profielfoto
7 Mei 2017 14:32
amu sant
Jij hebt zeker gestudeerd.
profielfoto
7 Mei 2017 15:28
P.A. Blokker
dat zegt dombo
profielfoto
6 Mei 2017 20:30
w ieke
Ach wanneer luisteren onze college en ProRail wel naar bewoners als ze plannen hebben? Meestal zijn de plannen al rond en krijgen bewoners alleen maar de lasten te dragen. Het blijkt dat geld altijd een pijnpunt is bij ProRial, wel willen verdienen aan burgers maar er geen rekening mee houden.
profielfoto
7 Mei 2017 13:24
Johnny N81
ProRail verdient niet aan burgers, ProRail is gewoon de spoorbeheerder, die wordt betaald door de vervoersbedrijven en de staat. Met burgers hebben zij alleen indirect te maken.
profielfoto
7 Mei 2017 14:33
amu sant
Zie je wel, dat jij gestudeerd hebt!
profielfoto
7 Mei 2017 15:28
P.A. Blokker
dat zegt dombo
profielfoto
7 Mei 2017 20:23
Johnny N81
Is het een schande dan om kennis te hebben? Of moet ik me conformeren aan mensen die niet helemaal 100% zijn? Met andere woorden, me aan het bestaande Emmen.nu niveau aanpassen?
profielfoto
8 Mei 2017 00:29
Durk Waringa
Als je hier blijft meedoen zul je je wel moeten aanpassen.
profielfoto
7 Mei 2017 08:44
. Emmertje.
Kop:"VVD Emmen is tegen uitbreiding station Emmen-Zuid"
Tekst:"De VVD vindt het belangrijk dat er een kwartiersdienst en dus een passeerstrook komt op het traject Emmen-Zwolle."

Stemminmakerij van emmen.nu
profielfoto
7 Mei 2017 11:00
bor de wolf
dit is gewoon een balletje opgooien van de vvd ivm de naderende verkiezingen volgend jaar.
als de vvd vind dat er een kwartiersdienst moet komen zullen ze nooit tegenstemmen tegen de passeerstrook.
dit is dus gewoon verkiezingsretoriek, trap er niet in!
profielfoto
7 Mei 2017 14:34
amu sant
Ik zal er nu al rekening mee houden.
profielfoto
7 Mei 2017 15:29
P.A. Blokker
dat zegt dombo
profielfoto
7 Mei 2017 11:33
Durk Waringa
Drukte om niks, waar gaat het over?
profielfoto
7 Mei 2017 12:01
P.A. Blokker
misschien "verdienen" de VVD ers er niks aan omdat ze dit plan niet zelf hebben bedacht?
profielfoto
7 Mei 2017 14:35
amu sant
Konden ze maar zo denken als jij.
profielfoto
7 Mei 2017 15:28
P.A. Blokker
dan zijn ze gezonder, en hebben ze veeeeeeeeeeeeeeeel meer verstand dan jou,
profielfoto
7 Mei 2017 15:29
P.A. Blokker
en ik ben geen dombo zoals jij, dus andere reactie, als je daar het verstand voor hebt.
profielfoto
7 Mei 2017 19:35
amu sant
jij bent een productiefout en dat kom jij dagelijks tegen.
Onvrijwillige vrijwilliger.
profielfoto
9 Mei 2017 15:11
P.A. Blokker
een productiefout is te herstellen, maar jij met je asociale instelling is niets meer aan te doen, als de mensheid van je verlost moet worden is het in de brand steken van je zodat je in rook opga, en dat is pas AMU SANT, is met zo'n smerige instelling als jij natuurlijk niet millieu bewust maar goed ik heb het er voor over en zie het als AMU SEMENT
profielfoto
7 Mei 2017 15:41
Joost vanuit z'n stamkroeg
Op dvhn.nl loop je ook een soort gelijke reactie te geven blokkie, maar wist je dat de PVV....dat wist je niet??? goh.
Dat ze jou trouwens nog niet geblokt hebben op dvhn Peter, of heb je dvhn ook 19 euro betaald??? hahahaha
profielfoto
7 Mei 2017 19:02
P.A. Blokker
omwegen gebruiken , daar kunnen de dictators niets aan doen, en leer nu eindelijk eens mijn naam volledig te schtijven, of ben je zo deom dat je dat niet kunt, dat geld ook voor andere namen hoor, je zult het wel niet kunnen, het is tenslotte eens een lul altijd een lul nietwaar Josty? ben je alweer vrij na het in brand steken van ?
profielfoto
7 Mei 2017 21:14
menkema menkema
Het kneuzen legioen!!!
LAAT EEN BERICHT ACHTER