vinkje
DE STELLING
poll
Vertrouwen in coalitie
Het kabinet kan aan de slag. Na de langste formatie ooit wordt dit het meest groene kabinet in de parlementaire geschiedenis. Het regeerakkoord heeft de titel 'Vertrouwen in de toekomst' meegekregen. Onze stelling luidt: Ik heb vertrouwen in de nieuwe coalitie.
dossiers
De verdubbeling van de N34 tussen Emmen en Coevorden is al jarenlang een...
In de rubriek Emmen.Toen laten we elke week een foto zien van Emmen uit ...
Drugsgebruik en drugshandel, geluidsoverlast, vervuiling van de buurt en...
Museum Collectie Brands in Nieuw Dordrecht herbergt sinds vijf jaar in z...
Emmen

'Houd als wethouder geen jank-verhaal'

Geplaatst op dinsdag 27 januari 2015 11:33
  • Johan Scheltens © Gemeente Emmen

pinterestmail

Emmen - VVD-fractievoorzitter Johan Scheltens is zeer content met de benadering die nu is voorgesteld voor behoud van de Philips-vestiging in Emmen. Topoverleg in samenwerking met de Provincie en Drentse Tweede Kamerleden biedt veel meer soelaas.

Johan Scheltens: 'Samen rond de tafel. Dat is de oplossing die wij een maand geleden al hebben geopperd. Toen kwam het Drentse VVD-Tweede Kamerlid Erik Ziengs al met dat voorstel.'

'Als de druk op de ketel komt, dan moet je als verantwoordelijk wethouder geen jank-verhaal houden. Dan moet je ondernemers niet tegen je in het harnas jagen. Dan moet je geen zinloze eisen stellen. Dan moet je niet de straat op, maar juist om de tafel. Dan moet je samen met elkaar kijken wat er nog te redden valt. Dan ga je in goed onderling overleg op zoek naar oplossingen', aldus de VVD voorman.

Concurrentiepositie

Hij sluit daarmee aan op de mening van VVD-Tweede Kamerlid Erik Ziengs. Hij vindt, dat bedrijven het beste zelf een inschatting kunnen maken over hun concurrentiepositie op langere termijn. Overheden - en vooral gemeentes - gaan daar niet over.  Erik Ziengs: 'Wat een Overheid wel kan doen, is zorgen voor een aantrekkelijk ondernemersklimaat. De Overheid kan ook een rol spelen om in goed overleg met alle partijen tot een oplossing te komen. Daarbij helpt het, dat partijen met respect voor elkaars positie het overleg aangaan. Over drie maanden is er meer duidelijkheid over het voortbestaan van Philips Lighting in Emmen. Zo is dat afgesproken.'

Wethouder Arends

De VVD vraagt zich tevens af waar de motie over Re-Shoring is gebleven. Die motie is destijds Raadsbreed aangenomen. In die motie wordt Wethouder Arends opgeroepen zich in te zetten om vestigingen van bedrijven uit andere landen naar Emmen terug te halen. Daarvoor was een flink budget beschikbaar. De VVD vraagt zich af wat Wethouder Arends met die motie gedaan heeft.

whatsappTip de redactie via WhatsApp! Voeg 'Emmen.nu' toe als contact in uw telefoon, 06-5751 5176, en stuur ons uw tips, foto’s en video’s.
REACTIES (13) Plaats een reactiereacties
profielfoto
27 Jan 2015 12:14
amu sant
En hoe moeten de ondernemers dan omgaan met alle leugens, valse voorstellen,
het vooruitschuiven van de VVD? De VVD staat toch voor list en bedrog met de persoon Ivo van Opstelten als hoofdpersoon. Nu ook weer met het onwetend wegbezuinigen van de DNA test van haren en verf. Dus beste Johan, kijk eens over je schouder, met haarroos, en ga dan wat schrijven c.q. uitspraken doen.
profielfoto
27 Jan 2015 17:00
Jos van Goethem
Is deze godenzoon van de VVD die de wet Walvis heeft gepromoot om te zorgen dat ondernemers minder administratieve druk zouden krijgen en het vervolgens goed vinden dat iedere ondernemer aan minimaal 120 regels van de overheid moeten voldoen(conform onderzoek UT Twente 2014). Of is dit de VVD die van de vaste werknemers af wilde door ze te ontslaan en als ZZP'er (zonder rechten) weer aan te nemen? Of is dit die club die al 12 jaar visieloos in Emmen schoot op alles wat bewoog? Wellicht is de boter op het hoofd nu aan het smelten waardoor het zicht op de realiteit wordt beneveld?
profielfoto
27 Jan 2015 12:24
H Brinkers
Ik heb altijd begrepen dat de VVD een groot voorstander was van vrije marktwerking. Nu blijkt de VVD in Emmen ineens voorstander te zijn van marktregulering? De overheid moet een vinger in de pap? Wat is er zo snel veranderd?
De sluiting van de Philips vestiging in Emmen is toch om de winstmarge van Philips op termijn te verhogen? Goed voor de aandeelhouders (merendeels VVD stemmers). Dat is echt vrije marktwerking, bedrijven bepalen zelf waar ze het meeste geld voor hun aandeelhouders kunnen verdienen.
Krokodillentranen van Johan Scheltens of uit op politiek gewin nu zo vlak voor de verkiezingen?
profielfoto
27 Jan 2015 12:37
Jopie Wolters
Politici zijn niet goed op de hoogte wat er zich in het werkelijke dagelijkse leven afspeelt.
Of ze weten het wel maar houden de mensen dom om zo maar stemmen te winnen.
Anders had deze praatjesmaker ook geweten dat Philips (om het netjes uit te drukken) het niet zo goed doet op de aandelenbeurs.
Winst moet omhoog en dat doe je niet door sinterklaas te spelen, maar door keihard in te grijpen.
Verder is het publiek geheim dat Philips van zijn hele lichtdivisie af wil, er zijn al onderhandelingen gaande met o.a CVC, nou als CVC het opkoopt dan maak je bost maar nat als werknemer.

http://365247.nl/nu/grote-partijen-azen-op-lichtdivisie-philips-2/

http://www.telegraaf.nl/dft/bedrijven/philips/23605439/__Philips_loopt_flinke_achterstand_op__.html

Maar politici roepen maar wat, maar Philips (de aandeelhouders, investeerders) kijkt naar money, niet naar mensen.
Zo doen al die bedrijven, ook Philips.
Anders hadden er nog wel 3000 man in Stadskanaal gewerkt......


profielfoto
27 Jan 2015 12:38
Mr mister
Wellicht wordt het tijd om de 1000 euro bonus van Mister VVD, alias Mark Rutte, eens uit te betalen. Nou hoop ik niet dat hij dit op een Griekse bankrekening heeft gezet!
profielfoto
27 Jan 2015 13:16
Jannie v.d. Veen
Man, man, man, wat doet die VVD de laatste maanden toch gefrustreerd! Niets deugd en telkens in de volle aanval. Methode-Wakker Emmen 2010-2014? VVD, hou op met dat gebrul en denk opbouwend mee. Voorlopig is het toch nog geen maart 2018!
profielfoto
27 Jan 2015 16:36
jh emmen
De jaarcijfers van Philips zijn nu bekend.. vele afdelingen/divisies draaien slecht of met verlies. .... behalve... jawel, hun licht-divisie..... die heeft als enige goed gedraaid. Laten ze net die kip willen slachten.. er is flinke winst ermee verdienen.
profielfoto
28 Jan 2015 12:34
Levens Genieter
Dan moet je ondernemers niet tegen je in het harnas jagen. Dan moet je geen zinloze eisen stellen. Dan moet je niet de straat op, maar juist om de tafel. Dan moet je samen met elkaar kijken wat er nog te redden valt. Dan ga je in goed onderling overleg op zoek naar oplossingen', aldus de VVD voorman.


'Wat een Overheid wel kan doen, is zorgen voor een aantrekkelijk ondernemersklimaat.


VVD politici in de fout.

http://www.npo.nl/cojones/24-01-2015/VARA_101372423

Voormalig Statenlid VVD krijgt 22 maanden cel voor fraude

http://www.nrc.nl/nieuws/2013/09/24/voormalig-statenlid-vvd-krijgt-22-maanden-cel-voor-fraude/
profielfoto
28 Jan 2015 12:40
Levens Genieter
Wientjes: 'Openhouden fabriek Emmen hoogste prioriteit'

Geen politici

Hij is blij dat er geen politici in de Taskforce zitten. "We leven dichtbij de verkiezingen. In deze tijd zijn politici maar met een ding bezig en dat zijn de verkiezingen. Ik vind dat dit probleem veel verder gaat dan de verkiezingen van 18 maart."

http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/wientjes-openhouden-fabriek-emmen-hoogste-prioriteit
profielfoto
28 Jan 2015 13:50
H Brinkers
Heb in elk geval in Wientjes meer vertrouwen dan in de in roze dromen bedachte oplossingen van de VVD fractie in onze gemeenteraad. In alle vier jaar van het vorige college hebben ze nog nooit een deuk in een pakje boter kunnen slaan. We veel kabaal, maar als het er werkelijk om ging dropen ze af met de staart tussen de benen.
Kijk maar hoe de kiezer dat gedrag heeft beloond, van vier naar twee zetels, dat betekent een verlies van 50%.
profielfoto
28 Jan 2015 14:08
Levens Genieter
H Brinkers

Kijk maar hoe de kiezer dat gedrag heeft beloond, van vier naar twee zetels, dat betekent een verlies van 50%.

Hoe wil jij deze uitslagen van de jou geliefde Pvda uitleggen????

Pvda
2006 18 zetels
2010 11 zetels
2014 6 zetels

Als jij zoveel vertrouwen hebt in de keuze van de kiezers, waarom dan al jou kritiek op Wakker Emmen???
profielfoto
28 Jan 2015 14:14
H Brinkers
Beste levensgenieter, de Partij van de Arbeid is niet mijn partij en zal dat ook nooit worden. Van mij mogen de ook de laatste 6 zetels verliezen.
profielfoto
28 Jan 2015 17:13
Levens Genieter
'Houd als wethouder geen jank-verhaal'

Hoe zou U uw draaien willen kwalificeren???

Eerst is het verspilde moeite, en nu bent U content met de poging de fabriek te redden??

Emmen - VVD-fractievoorzitter Johan Scheltens is zeer content met de benadering die nu is voorgesteld voor behoud van de Philips-vestiging in Emmen. Topoverleg in samenwerking met de Provincie en Drentse Tweede Kamerleden biedt veel meer soelaas.

VVD: actie tegen sluiting Philipsfabriek verspilde moeite


EMMEN - "Verspilde moeite". Zo noemt Johan Scheltens, fractievoorzitter van de VVD in Emmen, de acties voor het behoud van de huidige productie in de Emmer Philipsfabriek.

Scheltens denkt niet dat Philips de plannen aanpast. Volgens hem moet er nieuwe werkgelegenheid in Emmen worden gecreëerd.

Nieuwe productievormen

VVD-Tweede Kamerlid Erik Ziengs is het eens met Scheltens. Volgens hem is de reorganisatie bij Philips Lighting B.V. in Emmen niet meer te stoppen.

Ziengs wil met Philips in gesprek over andere productievormen. Zo kan productie die eerder naar andere landen is verhuisd, weer worden teruggehaald naar Nederland. Volgens Ziengs is dit ook in Drachten gedaan en met succes.

Sluiting
De Philipsfabriek in Emmen maakt draagconstructies voor openbare verlichting. Gisteren werd duidelijk dat de fabriek sluit. 240 mensen verliezen daardoor hun baan.

Volg alle berichtgeving over de sluiting van de Philipsfabriek via

http://www.rtvdrenthe.nl/philips

http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/vvd-actie-tegen-sluiting-philipsfabriek-verspilde-moeite
LAAT EEN BERICHT ACHTER