dossiers
In de rubriek Het Portret legt Emmen.Nu bijzondere inwoners uit de gemee...
Hoeveel windmolens krijgt de gemeente Emmen? In dit dossier een overzich...
Motorclub No Surrender werd vrijdag 13 januari 2017 opgeschrikt door een...
In dit dossier staan berichten rondom motorclub No Surrender uit Emmen.
Emmen

LEF! gaat vragen stellen over teleurstellende gratis-kaartjesactie

Geplaatst op dinsdag 11 oktober 2016 09:20
Laatste wijziging: 11 oktober 2016 12:48
  • kaartverkoop Bert Visscher © Theo Berends

pinterestmail

Emmen – De fractie van LEF! gaat donderdagavond tijdens de gemeentelijke commissievergadering vragen stellen over de teleurstellende gratis-kaartjesactie van de gemeente Emmen, de Brede School en het Atlas Theater.

De actie was bedoeld om alle basisschoolkinderen kennis te laten maken met cultuur en het Atlas Theater. Aanleiding is de grote hoeveelheid klachten die de actie heeft opgeleverd. Het Atlas Theater was binnen een half uur door praktisch alle actiekaartjes van de 17 beschikbaar gestelde jeugdvoorstellingen heen. Ouders die probeerden om via de telefoon of de website in contact te komen met het theater, kregen niemand te pakken. De schouwburg bleek door alle bestelpogingen lange tijd onbereikbaar.

Op social media deden vele ouders hun beklag over de in hun ogen weinig geslaagde actie. Zo werkte een speciale actiecode niet naar behoren en kregen gebruikers na het invoeren foutmeldingen. Anderen probeerden het theater per mail te bereiken, maar krijgen een automatisch bericht terug dat degene waarnaar toe is gemaild, met vakantie was. Naar het theater rijden leverde ook niets op. De enkelingen die de tocht ondernamen kregen onder meer te horen dat het budget op was.

LEF! wil daarom het college aan de tand gaan voelen over de kwestie. ‘Wij willen donderdag tijdens de commissievergadering van de wethouder weten hoe het zit met de uitgiftedatum, aantal beschikbare plaatsen in verhouding tot een geschat opkomstpercentage maar vooral of er een oplossing komt voor de grote groep kinderen die nu geen kans heeft gehad', aldus de fractie op Facebook.

Excuses gemeente Emmen

De gemeente Emmen biedt op de eigen site haar excuses aan voor het kaartjesfiasco. 'We hebben het succes van de gratis theaterkaartjes onderschat en de uitvoering is niet goed gegaan. Wij bieden daarvoor onze excuses aan.' Er kunnen nu 850 kinderen met een ouder gratis naar een theatervoorstelling. Het is niet mogelijk om alle basisschoolkinderen een vrijkaart aan te bieden. Wel gaat de gemeente samen met het Atlas Theater kijken of er nog extra kaarten kunnen worden geregeld en die eerlijk te verloten onder de kinderen.

whatsappTip de redactie via WhatsApp! Voeg 'Emmen.nu' toe als contact in uw telefoon, 06-5751 5176, en stuur ons uw tips, foto’s en video’s.
REACTIES (17) Plaats een reactiereacties
profielfoto
11 Okt 2016 10:18
Geert Bokking
pffftttt
profielfoto
11 Okt 2016 10:22
Beun De haas
Bruine bonen gehad?
profielfoto
11 Okt 2016 10:23
ed Kok
Sommige scholen hebben de codes al eerder verstrekt, dan is toegestaan.
Wij als ouders hebben hier een melding over gekregen.
En ook dat alles zou worden terug gedraaid wat waarschijnlijk niet is gebeurd.

Naar de voorstelling konden we nog wel maar dan tegen betaling!!
En via de code waren stoeltjes 6 en 7 niet beschikbaar en tegen betaling wel op dezelfde datum en tijdstip.

Goed geregeld.
profielfoto
11 Okt 2016 11:03
Geert Bokking
riekt naar oplichterij
profielfoto
11 Okt 2016 12:50
Eric En Geja Zeeman
Knulligheid ten top....
Je kan het gewoon niet maken om een brief te sturen waarin staat, dat alle kinderen van harte zijn uitgenodigd en dan zo laf te reageren als er meer aanvragen zijn dan ingecalculeerd.

Oke er staat in de brief dat je optijd moet reageren want vol is vol, maar als je niet eens de kans krijgt om om 12:30 nog kaartjes te bemachtigen, kun je je daar (volgens mijn bescheiden mening) niet op beroepen.

Gemeente Emmen, recht uw rug en kom met een fatsoenlijke oplossing....
profielfoto
11 Okt 2016 13:15
w ieke
Mijn kleindochter kreeg maandag om 12 uur de brief en code mee van school. Zoon om 12.20 uur direct aanmelding opgezoch en code ingevoerd maar kreeg geen contact. Toen theater gebeld maar telefoon werd niet beantwoord, mail gestuurd en als antwoord gekregen dat alles was volgeboekt. Rare bedoening weer van onze gemeente. Weer negatieve beloften. Echt weer een actie om vertrouwen te kweken.
profielfoto
11 Okt 2016 13:53
. Emmertje.
Tsja, het is gratis he, dan zijn we er wel als de kippen bij.....
profielfoto
11 Okt 2016 16:01
Floris Jan Van der Heuvelrug
Er zijn nog genoeg kaarten over bij de FC Emmen. Maar ja daar wilt niemand naar toe
profielfoto
11 Okt 2016 20:22
Jaap Koolraap
Al die zeikerds over het nieuwe theater, zeiken zeiken en maar zeiken. Dat ding hoefde er niet te komen.........En nu? JAAAAAAHHHH gratis!!! dan willen ze er allemaal gebruik van maken.
profielfoto
11 Okt 2016 21:03
w ieke
Wat een rare kortzichtige reactie, Jaap. Het gaat om schoolkinderen die kennis mochten maken met dit theater van ons gemeente bestuur.
Hier wordt niet gezeikt maar gewoon gereageerd op weer een no-nonsense reclame van de gemeente zonder dat ze het goed geregeld hebben.
profielfoto
11 Okt 2016 21:45
Gert Wessels
Wieke,

Jij bent bij uitstek iemand die maar reageert om te reageren, meestal weet je niet waar het over gaat maar moet je toch iets melden...................
Ik ben het overigens volkomen met Jaap eens.
profielfoto
12 Okt 2016 09:37
Joost vanuit z'n stamkroeg
Reageren om te reageren, dat doe jij toch ook, dat doet iedereen die reageert toch?
Je tikt iets (en reactie) en dat klik je op "reageren", of werkt dat bij jou anders???
profielfoto
12 Okt 2016 09:43
w ieke
Gert, jammer dat je zo reageert want er werd niet gezeikt maar een feit genoemd. En als ik reageer doe ik dat uit een gevoel van onrechtvaardigheid over bepaalde zaken.
profielfoto
12 Okt 2016 09:59
Gert Wessels
Wieke,

Ik moet je mijn oprechte excuses aanbieden voor mijn reactie waarin ik stelde dat jij altijd maar reageert. Dit had betrekking op een domme opmerking van Mien Dobbelsteen, nogmaals excuses.
profielfoto
12 Okt 2016 11:58
w ieke
Gert, excuus aanvaard, had er al geen goed gevoel over want jij reageert meestal hartstikke redelijk en rechtvaardig. Fijne dag nog.
profielfoto
11 Okt 2016 21:52
Beun De haas
Dit gaat uit van de brede school, die organiseren heel veel activiteiten voor de jeugd, soms gratis soms een kleine vergoeding. Dus logisch dat kinderen ook naar deze voorstellingen willen. Heeft niks met zeiken over het theater of gratis te maken, gewoon heel leuk voor de kinderen. Dus wat jaap zegt slaat natuurlijk nergens op
profielfoto
12 Okt 2016 16:59
Levens Genieter
Tienduizend leden van Rabobank Emmen-Coevorden bezoeken Wildlands
Geplaatst op zondag 9 oktober 2016 10:00

Vanaf de eerste dag dat de deuren open gingen, werkt Rabobank Emmen‐Coevorden samen met Wildlands en het Atlas Theater. De Rabobank zet de samenwerking onder meer in om de regio maatschappelijk, cultureel en educatief te versterken. Van oudsher verbindt de bank zich aan regionale instellingen en organisaties die van maatschappelijk en cultureel belang zijn voor Emmen en die positief bijdragen aan het imago van Zuidoost‐Drenthe. Deze rol past bij de Rabobank als maatschappelijke, coöperatieve dienstverlener.

Nu gewoon alle basisscholen op kosten van de rabobank naar Wildlands???
LAAT EEN BERICHT ACHTER