dossiers
Bekijk afleveringen van het tv-programma over ondernemen en voor onderne...
De verdubbeling van de N34 tussen Emmen en Coevorden is al jarenlang een...
Motorclub No Surrender werd vrijdag 13 januari 2017 opgeschrikt door een...
In de rubriek Het Portret legt Emmen.Nu bijzondere inwoners uit de gemee...
Emmen

Philips-medewerkers houden eigen banenmarkt

Geplaatst op donderdag 27 oktober 2016 16:41
  • © Eigen foto

pinterestmail

Emmen - De sluiting van de fabriek van Philips Lightning Emmen op 31 december is aanstaande, maar het personeel gaat niet bij de pakken neerzitten. Daarom organiseren medewerkers op woensdag 23 november een banenmarkt.

Zij roepen bedrijven met concrete vacatures op om mee te doen. Beschikbaar zijn medewerkers met ervaring in/kennis van: assemblage, poedercoating, metaalbewerking, magazijn, gereedschapmakerij, onderhoud, kwaliteitsdienst, receptie, IT, engineering, expeditie, modelmakerij, planning, customer service, financiën, inkoop, secretariaat en HR.

De banenmarkt duurt van 13.00 tot 16.00 uur.

Voorafgaand aan deze banenmarkt krijgen deelnemende bedrijven een rondleiding, zodat men de medewerkers aan het werk zien en een goede indruk krijgen van de mogelijkheden.

Bedrijven die interesse hebben aan de banenmarkt mee te doen, kunnen zich tot uiterlijk 11 november opgeven bij jorien.scholte@philips.com of via 0591 618328.

whatsappTip de redactie via WhatsApp! Voeg 'Emmen.nu' toe als contact in uw telefoon, 06-5751 5176, en stuur ons uw tips, foto’s en video’s.
REACTIES (15) Plaats een reactiereacties
profielfoto
27 Okt 2016 17:21
Joost vanuit z'n stamkroeg
Toch blijft het een vreemde zaak.
Iedere zichzelf belangrijk vindende pvdafbrekers partij had begin vorig jaar wel een strategisch plan om dit bedrijf open te houden.
Op gemeentelijk niveau (Bijl, Arends) , provinciaal niveau (Tichelaar) en zelfs landelijk niveau (Diederik Samsom)
Laatst genoemde praatjesmaker stelde zelfs op 28-01-2015 dat het bedrijf open zal blijven.
Dat zou lukken, of niet Diederikje?? heb je dat niet gezegd??
Hij zou zelfs Philips aanspreken op hun verantwoordelijkheid mochten ze toch de tent gaan sluiten.
Nu hebben die pvdaardbeikwekers wel een beetje gelijk gehad natuurlijk, de tent gaat niet dicht maar met 20 personeelsleden verder.

Het zou er toch niet mee te maken hebben gehad dat er vorig jaar verkiezingen waren voor de PS, dat de pvdachtzetels zo vooraan stond en nu puntje bij paaltje komt ze Emmen links ( links!!!) laten liggen????
profielfoto
27 Okt 2016 18:23
gonzales pizza
Ja en de PVDA heeft tenminste zijn nek uitgestoken en geprobeerd om de tent open te houden. Wat heeft jou zo geliefde PVV al voor de arbeiders gedaan de laatste tien jaar. Noem is een paar bedrijven op waar Wilders zich sterk voor heeft gemaakt. Het enigste waar die idioot het over heeft is de gelukzoekers, islam, moskeeën dicht.. en grenzen dicht. Verder komt er niks zinnigs uit. Heeft jou zo geliefde man zich hier al is laten zien in het noorden. Ja met die kabouter van een Graus in de opvang voor zeehonden in pieterburen en voor lul zitten.
En maar schreeuwen dat we uit Brussel weg moeten. En wat doet die mafkees stemt die ervoor dat Brussel meer invloed moet hebben op de Nederlandse begroting.
profielfoto
27 Okt 2016 19:09
Joost vanuit z'n stamkroeg
Dank voor je reactie speedy.
Ik was echt in de veronderstelling dat de Partij Van/Voor De Arbeiders vorig jaar voorop liep bij Philips om stemmen te winnen voor de PS verkiezingen.
Maar nu ik weet waarom ze hun nek hebben uitgestoken verdiend mijn gedachte niet de schoonheidsprijs.
Daarom langs deze (toch wat) onsympathieke weg : sorry PvdA, ik heb jullie verkeerd ingeschat. Jullie zijn er voor de arbeiders, altijd en overal.
profielfoto
27 Okt 2016 21:29
Ramon Oosterman
Over inhoudelijk gesproken Joost. Valt niet mee he? Anders even media- training volgen bij die blonde idioot van jou. zoals je beun ook de maat wil nemen. en niet steeds kakelen als kip zonder kop. En de PVV is er voor de arbeider of niet Joost voor die mensen die denken dat ze het allemaal beter krijgen onder de PVV volgend jaar. Maar ja we weten nu al jaren dat je geen fan van de PVDA bent en dat mag. Maar ja we weten dat je wel vaker miskleunt (Wakker Emmen) omdat je dacht dat het daar beter door zou worden in Emmen . De partij die nou met de veren loopt te pronken van de PVDA. (Atalanta)En je blift angstvallig stil over onze GEURTJE-:-)).
profielfoto
27 Okt 2016 21:43
gonzales pizza
Fijn dat je het eindelijke inziet.En bedankt dat je ook een reactie geeft op je fijne vriend Geert. Onze grote verlosser voor volgend jaar ,verheug mij er nou al op. fijne avond nog Joost en zoep nait te veul mienjong.
profielfoto
27 Okt 2016 17:32
Beun De haas
Nee rechts zou t goed doen hahahaa communist. Citeer citeer citeer, heb je nog xtc thuis stoere ouwe werkloze? Sta je al op de eerste trede van de maatschappijladder?
profielfoto
27 Okt 2016 17:46
Joost vanuit z'n stamkroeg
En nou eens inhoudelijk reageren linkse rooie rakker, je kunt het vast wel.
Gooi eens wat in dit topic waaruit blijkt dat mijn reactie geciteerd is, dat ik zeg maar peop lul, kom op roy, je kunt het vast wel.
Anders even mediatraining vragen bij je rode rozen partij of bij het fnv.
Kun je heel misschien eens een keer een goed normaal weerwoord geven en hoef je niet steeds te kakelen als een kip zonder kop.
profielfoto
28 Okt 2016 11:04
Gert Wessels
Nee Beun zelfs daar valt hij nog vanaf.
Hij probeert het ook maar niet meer.
Gelukkig heeft hij Emmen.nu nog......................
profielfoto
27 Okt 2016 17:49
Beun De haas
Je bedoeld josty zonder kop hahaha citeer citeer citeerwonder hahahhah. Maar kwijlende werkloze wat is peoplul? Neem nog een biertje van de lidl of aldi hahaha.
profielfoto
27 Okt 2016 17:53
Joost vanuit z'n stamkroeg
Als je niet weet wat er met peop bedoeld wordt is het duidelijk dat je nooit veel verder komt als joop.nl.
profielfoto
27 Okt 2016 18:16
Beun De haas
Zei ik peop? Citeren gaat je ook steeds slechter af. Mss iets nieuws bedenken werkloze?
profielfoto
27 Okt 2016 18:26
Beun De haas
Josty wil de florijn terug hahahah. Dan komt t wel goed
profielfoto
27 Okt 2016 19:58
hiep hiep
Wanneer kan ik komen ??
Wil wel graag weer aan het werk.
Ik heb al een paar keer hier bij Philips gesolliciteerd maar krijg nooit antwoord terug
profielfoto
28 Okt 2016 06:31
Geert Bokking
helemaal gelijk Joost.. daarom staan die linkse rooie asocialen ook bijna op 0 zetels..

laat die samson nog maar 4 jaar lijsttrekker zijn dan kan hij zijn werk afmaken en is de PVDA er niet meer
profielfoto
29 Okt 2016 15:32
Levens Genieter
Philips-medewerkers houden eigen banenmarkt
Geplaatst op donderdag 27 oktober 2016 16:41

Het is toch belachelijk dat deze mensen dit zelf moeten organiseren.
Alle politici, ook onze raadsleden van de gemeente en de provincie. hebben de mond vol van werkgelegenheid en straks voor de verkiezingen staan ze weer vooraan met grootse verhalen wat ze er allemaal wel niet aan zullen doen.

Lees hieronder maar eens wat ze beloofd hebben en er van gekomen is.

Alle partijen, niemand uitgezonderd, zitten er alleen maar voor zich zelf.


Philips-medewerkers krijgen alsnog ontslag
Geplaatst op dinsdag 14 juni 2016 16:05

Emmen – De 130 medewerkers van de Philips Lighting-fabriek in Emmen hebben alsnog hun ontslag gekregen.
In december kondigde de directie van Philips al aan dat het bedrijf haar deuren in het vierde kwartaal de deuren zou sluiten. Tegelijkertijd werd bekend dat de 130 vaste medewerkers en tientallen flexkrachten hun baan zouden verliezen.
Philips Emmen sluit eind 2016 de deuren
Geplaatst op vrijdag 11 december 2015 12:47
Laatste wijziging: 11 december 2015 13:04
Minister Henk Kamp van Economische Zaken reageert als volgt: 'Deze overeenkomst tussen Phillips, Chezz en de NOM biedt perspectief voor het behoud van kennis en banen in Drenthe. Daarnaast heeft Chezz de ambitie om in de toekomst de productie en ontwikkeling van nieuwe technieken voor het beheren van openbare ruimte en infrastructuur uit te breiden. Dit sluit goed aan bij de ambitie van het kabinet om samen met de regio te werken aan economische structuurversterking in Noordoost Nederland.'
Klik hier om de volledige brief van minister Kamp te lezen.
'Werkgelegenheid op peil brengen'
De Commissaris van de Koning van Drenthe, Jacques Tichelaar sluit hierbij graag aan: 'Ik ben heel blij met het succesvolle resultaat van de taskforce. Dit biedt de kans om de werkgelegenheid in Zuidoost-Drenthe op termijn weer op peil te brengen. En nieuwe innovatieve bedrijven zetten de traditie van maakindustrie en innovatie voort.'
Hans de Jong, CEO Philips Benelux zegt: 'Wij zijn bijzonder verheugd dat met Chezz Partners en de steun van de NOM en Economische Zaken een nieuw perspectief voor de fabriek in Emmen wordt gecreeerd. Wij geven daar onze volledige support aan.'
Chezz is een groep van hightech MKB-bedrijven, onder andere in de industriele toelevering, sensortechnologie en draadloze producten. Het eerste bedrijf dat Chezz wil vestigen in Emmen, gaat zich toeleggen op de ontwikkeling en verkoop van slimme, energiezuinige straatverlichting.

Wethouder Arends: 'Massaontslag Philips is onzalig plan'
Geplaatst op donderdag 11 december 2014 18:21

Emmen - De gemeente Emmen gaat alles doen om het massaontslag bij Phillips Lightning in Emmen te voorkomen. Wethouder Bouke Arends van Emmen zegt dat het nieuws als een bom is ingeslagen. Hij gaat morgen hierover praten met de directie.
Het bedrijf gaat eind september 2016 dicht, waardoor er ruim 200 banen verdwijnen.
'Het kan niet waar zijn dat een winstgevend bedrijf als Philips 100 mensen op straat zet om het werk in elders in de wereld laten uitvoeren', zegt Arends. 'Ik ben dan ook heel erg teleurgesteld door dit onzalige plan.'
Arends wil samen met de lokale, provinciale en landelijke politiek en vakbonden één front vormen om de ontslagen bij Phillips Lighting in Emmen van tafel te krijgen.

Wethouder Arends: 'Massaontslag Philips is onzalig plan'
Geplaatst op donderdag 11 december 2014 18:21

'Ik ben dan ook heel erg teleurgesteld door dit onzalige plan.'

Dat waren de medewerkers van het dierenpark ook toen ze ontslagen werden.

Arends niet schuldig wel verantwoordelijk voor dierentuin

EMMEN - Bouke Arends voelt zich als ex-President Commissaris van het Dierenpark Emmen wel verantwoordelijk, maar niet schuldig aan de financiële malaise bij de dierentuin.

http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/arends-niet-schuldig-wel-verantwoordelijk-voor-dierentuin

Dierenpark Emmen gered - wel veel ontslagen

Het voortbestaan van , dat al geruime tijd in financiële problemen verkeert, is voorlopig verzekerd. De werknemers van Dierenpark Emmen zijn akkoord gegaan met het sociaal plan en een nieuwe cao. Hierdoor komt het dierenpark ook in aanmerking voor een lening van de gemeente Emmen. Dit meldt CNV Vakmensen.

Veel werknemers van het dierenpark raken echter ondanks dit akkoord hun baan kwijt. Bij het dierenpark werken zo'n 170 mensen. 69 van hen moeten volgend jaar vertrekken.

http://altijdwat.incontxt.nl/seizoenen/2010/afleveringen/19-11-2010/fragmenten/dierenpark-emmen-gered---wel-veel--ontslagen

Op initiatief van de vier gemeenten uit het stedelijk netwerk is er een banenplan gemaakt: Vierkant voor werk.
Wat heeft dit opgeleverd anders dan een baantje voor een voormalig wethouder???
Burgemeester Bijl: 'Kansen bij Fresenius Hemocare'
Geplaatst op maandag 6 juli 2015 17:51
Emmer-Compascuum - Burgemeester Bijl is teleurgesteld over het verlies van 120 arbeidsplaatsen bij Fresenius Hemocare in Emmer-Compascuum. 'Wij leven mee met de 120 medewerkers die vandaag te horen hebben gekregen dat zij hun baan verliezen.'
Er zijn 200 medewerkers die wel aan het werk kunnen blijven bij het bedrijf. Fresenius Hemocare Netherlands gaat zich concentreren op één productielijn. Samen met de Nederlandse regering en industriële partners gaat het bedrijf ook andere zakelijke mogelijkheden voor de fabriek onderzoeken. Hierdoor worden kansen voor de industrie in de regio benut, dat sluit aan bij de afspraken die gemaakt zijn in het kader van Vierkant voor werk.
De burgemeester is blij met de uitspraak van de directie van Fresenius Hemocare Netherlands waarin zij aangeeft hun maatschappelijke verantwoordelijkheid serieus te nemen en de gevolgen voor betrokken werknemers zoveel mogelijk wil beperken. De gemeente wil graag meewerken aan de gewijzigde invulling van het bedrijf. 'Er kan dan onder andere worden gedacht aan ruimtelijke procedures en het leggen van contacten voor financiële fondsen', aldus de burgemeester.
Kansen voor de industrie
Door de concentratie op één productielijn ziet burgemeester Bijl kansen voor de industrie in de regio. 'In samenspraak met het ministerie en de provincie dragen wij graag bij aan de kansen voor de industrie in de regio', aldus de burgemeester.
In het stedelijk netwerk Emmen, Coevorden, Hoogeveen en Hardenberg is veel moderne industrie en de regio is de grootste industrieconcentratie van het noorden. Daarmee is het ook een van de belangrijkste dragers in Noordoost-Nederland van werkgelegenheid en innovatie in de industrie, techniek en logistiek. Op initiatief van de vier gemeenten uit het stedelijk netwerk is er een banenplan gemaakt: Vierkant voor werk.

Er is toch nog een lichtpuntje, maar niet dankzij onze intellectuele bestuurders.

Vestiging Hartman Expeditie in Emmen levert banen op
Geplaatst op donderdag 8 september 2016 15:34
Laatste wijziging: 8 september 2016 16:48

Emmen / Nieuw-Amsterdam - Logistieke dienstverlener Hartman Expeditie BV gaat haar distributiecentrum verplaatsen van Poeldijk naar de gemeente Emmen. Dat is vanmiddag bekendgemaakt.
Het centrum komt te liggen op bedrijventerrein Tweeling-Oost bij Nieuw-Amsterdam. Daar huurde het bedrijf al een kleine nevenvestiging. Hartman vervoert groente, fruit en planten vanuit heel Nederland naar Scandinavië. 'In verband met ons groeiend aantal orders waren we op zoek naar een nieuwbouwlocatie, die centraal ligt ten opzicht van onze verladers en klanten', zegt directeur en eigenaar Ronald Hartman. 'Door de ligging direct aan de A37, de directe beschikbaarheid van een prachtig perceel en de slagvaardigheid van de gemeente hebben we voor Emmen gekozen.'
Hartman wil uiterlijk in oktober 2017 het nieuwe centrum in Nieuw-Amsterdam openen. Het bedrijf heeft nu 125 mensen in dienst en verwacht die de komende jaren uit te breiden met 25 tot 50 medewerkers.
Locoburgermeester Bouke Arends juicht de komst van Hartman naar Emmen toe. 'De verkoop van grond is mooi, maar belangrijker is dat we hiermee onze economie versterken en er meer banen komen. Onze ideale ligging tussen Randstad en Noord-Duitsland, Scandinavië en de Baltische Staten, plus de ruimte die hier volop is, maken dat deze regio zeer geschikt is om je als logistiek bedrijf te vestigen. Dat bevestigt de komst van Hartman.'


LAAT EEN BERICHT ACHTER