dossiers
In de rubriek Emmen.Toen laten we elke week een foto zien van Emmen uit ...
Publicaties van de jaarlijkse Zuidenveldtentoonstelling in Zuidoost-Dren...
De gemeente Emmen voert een actief beleid ten aanzien van het kweken van...
De heer en mevrouw Veenendaal werden zondagavond 28 juli 2013 dood in hu...
Emmen

‘PMD-container vaker ophalen als het nodig is’

Geplaatst op donderdag 16 februari 2017 12:47
17 reactiescomments
  • © Area

pinterestmail

Emmen – Wethouder René van der Weide (Wakker Emmen) heeft Area gevraagd om de PMD-container voor plastic afval eens in de drie weken op te halen, mocht dit noodzakelijk zijn. Momenteel gebeurt dit maandelijks.

Vorige maand stipte de CDA-fractie de problemen die inwoners van Emmen ervaren met de ophaalfrequentie van die container. Veel mensen hebben die bak al halverwege de maand behoorlijk vol en gooien daarom noodgedwongen hun plastic maar in de grijze container voor restafval. De ChristenUnie stelde voor om de ophaalfrequenties van de grijze en de PMD-container om te wisselen.

Tarieven omhoog

Van der Weide uitte zijn twijfels over het verhogen van de de ophaalrondes. De afvaltarieven moeten dan ook omhoog. Naar 1 keer in de drie weken betekent een extra kostenpost van 150.000 euro, rekende de wethouder toen voor. Dat heeft dan gevolgen voor de woonlasten van inwoners. Het omwisselen van de ophaalfrequenties voor grijs en PMD gaat ook niet gebeuren. Groen en grijs worden nu tweewekelijks geleegd en dat blijft ook zo, aldus de wethouder.

De wethouder en Area hebben wel samen om tafel gezeten en het zo afgesproken dat, mocht de nood aan de man zijn, de afvalverwerker snel kan schakelen naar het eens in de drie weken ophalen van de PMD-container.  

whatsappTip de redactie via WhatsApp! Voeg 'Emmen.nu' toe als contact in uw telefoon, 06-5751 5176, en stuur ons uw tips, foto’s en video’s.
REACTIES (17) Plaats een reactiereacties
profielfoto
16 Feb 2017 13:25
ja ja onbekend
dat groen kan wel minder . maar de pmd moet meer . gooi nu als de bak vol is alles in de rest afval . we moeten hier nog tot de 27 wachten . maar de bak is meer dan vol . en dat van 2 pers . pakken druk ik plat . dus zo is het net niks . in verleden gooide ik ook pmd in de grijse bak ging super goed 1 week groen 1 week grijs
profielfoto
16 Feb 2017 16:02
Anna SP
Als je een wat grotere tuin hebt kan het groen echt niet minder. Met PMD komen wij goed uit, wij hebben ook een huishouden van twee personen.
profielfoto
16 Feb 2017 19:57
Compas cuum
ow was al beantwoord zie ik , top Anna
profielfoto
16 Feb 2017 19:56
Compas cuum
dat groen kan wel wat minder ............... mag ik vragen hoe groot jou tuin is? ;-)
profielfoto
17 Feb 2017 01:13
Joost vanuit z'n stamkroeg
Ik snap één ding niet don quichotte, die op slinkse wijze wethouder is geworden ; ik praat vaak met velen en iedereen heeft het erover dat sinds de invoering van die ene plastic container, het afval ineens wordt opgehaald door 1 persoon op de vuilniswagen, dus niet meer 3 man er achterop om de container te ledigen, nee 1 man op de truck, die alles doet ism een grijparrempie.
Moet ik nog duidelijker zijn met wat ik bedoel met deze reactie meneer don quichotte ??

Ow voor ik vergeet don quichotte, het zal mij aan mijn reet roesten wat je doet, ik pleur alles in de container die op dat moment het beste voorhanden is, heb ik dan toevallig een blik verlopen olie in me pootjes en de groene staat het dichtste bij, gaat die blik in de groene, maar heb ik een pan snert over en de plastic inzamelcontainer staat binnen handbereik, gaat het daar in.
En ga je hier per kilo betalen (diftar) invoeren (wat zeker gaat gebeuren, dat chippie zit niet voor niets in die nieuwe kliko) , dat zien we dan wel weer hahaha.

profielfoto
18 Feb 2017 20:10
gonzales pizza
Geen wonder dat het zo duur wordt. Simpel Figuur!!!!
profielfoto
19 Feb 2017 15:03
Joost vanuit z'n stamkroeg
Nou ken ik me overbodige afval wel bij jou voor de keet deponeren, jij als allesvreter heeft daar vast geen bezwaar tegen??


Ps, wekkertje al gezet speedytje?????
profielfoto
19 Feb 2017 17:23
gonzales pizza
Jij alleen bent al afval van deze maatschappij dat wil ik niet voor de deur hebben. En ik denk dat ze jou in Wijster weigeren. En nee Joost ik heb een weekje vakantie. Ja dat krijg he als je acht weekjes hard werkt dan kun je je permitteren om is een weekje vakantie te nemen. alhoewel, ja dan ben je soms wel is een paar weekjes van huis. Maar ja daar staat tegenover dat je dan ook dat weekje alles kan doen waar jij nog nooit van gedroomd hebt loser.
profielfoto
17 Feb 2017 08:35
Klaas 63 pp
Een pan snert over? Heb je geen minder bedeelden in de buurt wonen?
profielfoto
17 Feb 2017 11:50
Joost vanuit z'n stamkroeg
Jawel, maar dat zijn allemaal ouderen én pvda stemmers, dus die hebben het aan hun zelf te danken dat ze minder bedeeld zijn ;)
profielfoto
17 Feb 2017 08:52
Jan de Jonge
Dat betekent dus m.i. dat het efficiënt inzamelen van PMD op de oude manier Euro 150.000 goedkoper is dat de huidige manier met containers.
profielfoto
17 Feb 2017 19:42
Lotte Zelhem
Gooi het bij je buren in..............................heeeeel veeeeel huizen verder. Geen haan die er naar kraait. (hoop ik)☺☺☺
profielfoto
18 Feb 2017 20:08
gonzales pizza
Dom kind.
profielfoto
19 Feb 2017 18:26
. Emmertje.
Hoogbegaafd....
profielfoto
19 Feb 2017 19:43
gonzales pizza
Nee alleen jij. Vreetschuurtje.
profielfoto
21 Feb 2017 15:48
. Emmertje.
Ging over lotte. was het met je eens :-)
profielfoto
21 Feb 2017 17:07
gonzales pizza
Mijn excuus:-)
LAAT EEN BERICHT ACHTER