vinkje
DE STELLING
poll
Bevrijdingsdag
Stelling: 'Bevrijdingsdag 5 mei moet een officiële feestdag worden, zodat iedereen elke jaar de vrijheid kan vieren'
dossiers
In de rubriek Emmen.Toen laten we elke week een foto zien van Emmen uit ...
Motorclub No Surrender werd vrijdag 13 januari 2017 opgeschrikt door een...
Publicaties van de jaarlijkse Zuidenveldtentoonstelling in Zuidoost-Dren...
Hoeveel windmolens krijgt de gemeente Emmen? In dit dossier een overzich...
Emmen

PVV wil deelnemen aan Emmer gemeenteraadsverkiezingen

Geplaatst op maandag 20 maart 2017 08:34
39 reactiescomments
  • Nico Uppelschoten © PVV Drenthe

pinterestmail

Emmen – De Drentse Statenfractie van de PVV kondigde dit weekend aan deel te willen nemen aan de Emmer gemeenteraadsverkiezingen in 2018.

Voorman Nico Uppelschoten vertelde in het radioprogramma Cassata van RTV Drenthe dat er momenteel gesprekken plaatsvinden met aanhangers om tot de oprichting van een lokale fractie te komen.

Tijdens de landelijke verkiezingen van vorige week wist de PVV in Emmen de meeste stemmen binnen te slepen. In totaal betuigden ruim 12.500 mensen in de gemeente Emmen hun steun aan de partij van landelijk kopstuk Geert Wilders. Dat is bijna een vijfde van het aantal kiesgerechtigden.

De PVV wil dat succes nu verder uitbouwen met een gemeenteraadsfractie in Emmen. Uppelschoten denkt vooral stemmen te kunnen weghalen bij Wakker Emmen, die in 2014 een monsterzege scoorde van maar liefst 15 zetels. Volgens de fractievoorzitter heeft deze partij de belofte om Emmen windmolenvrij te houden niet waar kunnen maken. De PVV gaat zich alsnog inzetten om een streep door de Emmer windmolens te krijgen. Het is niet bekend hoe de partij dit voor elkaar wil boksen.

De gemeenteraadsverkiezingen zijn in maart 2018.

whatsappTip de redactie via WhatsApp! Voeg 'Emmen.nu' toe als contact in uw telefoon, 06-5751 5176, en stuur ons uw tips, foto’s en video’s.
REACTIES (39) Plaats een reactiereacties
profielfoto
20 Mar 2017 09:00
w ieke
Gewoon mee laten doen, hebben ze net zoveel recht op dan Wakker Emmen.
Kijken hoe ze elkaar de tent uitvechten, want beide partijen roepen veel maar of er iets uitkomt van hun plannen?
Laten ze het maar laten zien.
profielfoto
20 Mar 2017 09:07
bor de wolf
mooi haal ik alvast bier en chips!
profielfoto
20 Mar 2017 09:08
Joost vanuit z'n stamkroeg
Staan die windmolens er nou nog niet??
Zet die troep er toch snel neer, zoveel te eerder zijn ze verrot.
Brussel heeft allang beslist en dus hou je dat als lokaal partijtje absoluut niet tegen.
En al helemaal niet als dat Groene Slinkse gespuis gaat deelnemen aan een volgend kabinet.
Als je hier wat wilt beteken PVV zul je met andere dingen moeten komen als dat windmolensgedoe.
De vele inwoners van de gemeente die landelijk op de PVV hebben gestemd, deden dat niet om windmolens.
Vele inwoners stemden wel op WE bij de vorige gemeenteraadsverkiezingen om die windmolens, maar die laten zich geen tweede keer verneuken als het de windmolens betreft.
profielfoto
20 Mar 2017 09:28
Joost vanuit z'n stamkroeg
Ik heb wel al 2 tips die jullie wat stemmen kunnen opleveren.

Tip 1 ) de buslijn Emmen - Ter Apel een enkele reis lijndienst van maken, dus géén dagelijkse bus met gasten uit Ter Apel naar Emmen.
De bestemming Emmen maak maar Meppen (dld) enkele reis van, muttie Merkel schafft das wel.

Tip 2 ) Statushouders allemaal huisvesten in of zo dicht mogelijk bij de omgeving Prinsenlaan.
profielfoto
20 Mar 2017 09:52
bor de wolf
Tip 3 ) Wedden dat er in parc sandur ook leegstaande huizen zijn, bijkomend voordeel is dat daar helemaal geen buslijn is.
profielfoto
20 Mar 2017 17:37
Huis Poes
In Delftlanden staan complete huizenblokken al jaren leeg. Perfecte plek voor opvang van asielzoekers!
profielfoto
20 Mar 2017 10:22
Durk Waringa
Wilde plannen genoeg, maar helaas is de PVV geen bestuurspartij, Ze hebben geen idee HOE iets voor elkaar te krijgen. Zal wat worden om zo'n 15 figuren als Joost in de nep-gemeenteraad te krijgen die om het hardst roepen om nep-oplossingen. Kortom gemeentepolitiek als volksvermaak.
profielfoto
20 Mar 2017 10:41
Michel Mulder
Wakker Emmen heeft al aangetoond dat ze totaal incapabel zijn en dat iets roepen heel iets anders is dan iets in daden om zetten. De heer Uppelschoten wil blijkbaar mee liften op het landelijke succes van de PVV en haalt daartoe het verrotte stokpaardje van Wakker Emmen van stal. Het is echter nog niet bekend hoe hij de bouw van de windmolens wil tegen houden. Nee natuurlijk niet, daarvoor is hij dan ook een PVV'er. Onzinnige dingen roepen maar niet aangeven hoe het gerealiseerd moet worden. Het getuigt dan ook van grote minachting voor de kiezers dat hij denkt dat je ze twee keer met het zelfde waanidee om de tuin kunt leiden.
profielfoto
20 Mar 2017 12:13
Schobbe Jaques
Slimme en logische zet van de PVV. Ze zijn de grootste partij hier in Emmen geworden vorige week .Daarnaast wordt de PVDA hier in Emmen eindelijk ook uitgekotst en zal Wakker Emmen waarschijnlijk ook hard gestraft worden voor hun kiezersbedrog. Ruimte zat in de raadszaal dus!

Ik ben alleen wel benieuwd of ze capabele mensen weten te vinden en wat hun visie is voor Emmen. Ik stem landelijk PVV, maar dat zal ik niet blind doen voor de gemeenteraad. De PVV Drenthe was bijvoorbeeld tegen verhuizing van de dierentuin, waar ik groot voorstander van was en wat ook gewoon een groot succes is gebleken.

Bovenaan de gemeentelijke kalender zou het aanpakken van de werkloosheid moeten prijken. Bedrijven naar Emmen proberen te krijgen, nog meer HBO opleidingen te laten starten. Voorkomen dat jongeren na hun Havo/VWO opleiding uit Emmen vertrekken ne niet meer terugkeren. En daarnaast nog meer doen om toerisme hier naar een hoger plan te tillen. Dat lijkt me een stuk belangrijker dan wel of geen windmolens eigenlijk.
profielfoto
20 Mar 2017 12:35
P.A Blokker
de PVV is eigenlijk geen "partij" want van een partij kan men lid worden en dat kan bij hun niet, zij hebben maar 1 lid en volgens de van Dale betekent dat "Met het lid wordt de penis bedoeld. Andere woorden zijn piemel, lul, pik, snikkel, enz" zo dat wilde ik even kwijt
profielfoto
20 Mar 2017 13:40
Joost vanuit z'n stamkroeg
http://www.vandale.nl/opzoeken?pattern=lid&lang=nn

Een andere van Dale als dat jij leest.

Blijkbaar ben je ook niet goed op de hoogte, want de PVV heeft meer als 1 lid.
profielfoto
20 Mar 2017 14:41
P.A Blokker
o ja , meer dan 1 lid, ik zou daar graag de namen van weten, of lul (lid) je maar weer wat in de ruimte?, nog 1 keer de PVV heeft maar 1 lid, of je het nou leuk vindt of niet, maar kijk maar even op een a 4tje dan zie dat ik natuurlijk weer gelijk heb en jij uit je nek lult.de PVV is volgens de wet een bewging en daar moet je het mee doen, maar je bent een echte PVVer je dult blijkbaar geen tegenspraak net als die blonde lul (lid)
en kijk maar even op google nar betekenis van het woord lul, het enige wat daar nog aan ontbreekt is de naam Wilders en zijn aanhangers.
profielfoto
20 Mar 2017 16:21
Joost vanuit z'n stamkroeg
"er zijn slechts twee leden: alleen de persoon Geert Wilders staat geregistreerd als lid en de Stichting Groep Wilders".

Dit kun je lezen (het is zonder plaatjes, helaas voor jou remie) op een NPO site, maar het staat ook wel op andere sites te lezen hoor blokkie.
Zelfs wel op de joop.

http://www.npofocus.nl/artikel/7505/wat-is-de-pvv

Dus wie heeft er nou gelijk ???
profielfoto
20 Mar 2017 16:58
Bas oosterhof
Parlement en politiek:

Hoewel er wel een vereniging bestaat met de naam "Partij voor de Vrijheid" (voorheen Vereniging Groep Wilders) is het niet mogelijk lid te worden van de PVV. Geert Wilders is het enige lid van deze vereniging. Sympathisanten kunnen alleen bijdragen doneren.

Wikipedia:
De PVV werd in 2005 onder de naam vereniging groep Wilders opgericht door Geert Wilders. Tevens is hij zelf het enigste lid van de PVV.
profielfoto
20 Mar 2017 17:17
Joost vanuit z'n stamkroeg
Bassie, ik weet niet of je op de hoogte bent van de kieswet, maar die schrijft voor dat een vereniging minimaal!! 2 leden moet hebben, anders kan het nooit en te nimmer meedoen aan een verkiezing.
Dus de PVV heeft er maar 1?? dat is groot nieuws voor de PvdAsielzoekers, PVV had helemaal niet mee mogen doen aan de verkiezingen en had de PvdAardbeikwekers zo niet kunnen kleineren.........of zou de PVV toch 2 leden hebben?????

Google even op kieswet 2 leden, en dan niet komen met onzin wie die 2 leden zijn, het zijn er 2, en als jij zegt 1, dan lieg je.
profielfoto
20 Mar 2017 17:45
Bas oosterhof
Joost:

Formeel is de PVV in organisatie zin niet meer dan de vereniging groep Wilders op 30 maart opgericht door geert Wilders en de stichting groep Wilders. Deze stichting die Wilders op 20 november 2004 had op gericht om fondsen te werven bestond eveneens uit een lid ... Geert Wilders. De twee offciele oprichters van de vereniging, Geert Wilders en de stichting groep Wilders, hebben direct besloten om een ledenstop door te voeren, waardoor de PVV in juridisch opzicht kortom maar een lid heeft. En nou niet weer met een kul argument aan komen.
profielfoto
20 Mar 2017 18:04
Joost vanuit z'n stamkroeg
Geert Wilders en de Stichting groep Wilders........De twee officiele oprichters van bla bla, hebben direct besloten een ledenstop door te voeren.

Je geeft het antwoord zelf al.

Nogmaals, je moet minimaal 2 leden hebben, en dat de PVV dat op een manier heeft die juridisch niet aan te pakken is (anders was dat allaangggg gebeurt) verdient niet de schoonheidsprijs, maar het zijn 2 leden.
Ze voldoet aan de voorwaarden volgens de kieswet.
profielfoto
20 Mar 2017 18:10
Bas oosterhof
Wil je nou zo verschrikkelijk idioot over komen. Of wil je het gewoon niet begrijpen.
Kerel wat ben jij verschrikkelijk eigenwijs!!!!!
profielfoto
20 Mar 2017 19:11
P.A Blokker
idioot over komen? hij stemt PVV dus hij IS idioot
profielfoto
20 Mar 2017 20:38
achmed achmed
Joost

Je moet je naam veranderen in Trump vanuit z'n stamkroeg. eigenwijze drol.
profielfoto
20 Mar 2017 17:55
Bas oosterhof
O ja Joost dat vergeet ik nog. In de statuten staat dat de vereniging ''leden'' kent. In werkelijkheid worden die niet geaccepteerd. dus de PVV is een eenmanspartij met 20 zetels.
profielfoto
20 Mar 2017 16:58
P.A Blokker
IK, maar dat krijg je er bij jou niet in, sterkte met de leden actie voor je blonde GOD
profielfoto
20 Mar 2017 17:05
P.A Blokker
o ja en ter informatie stamkroeg de groep Wilders bestaat ook uit 1 persoon en dat is hij zelf, of ga jij er van uit dat die uit meerdere personen bestaat? b.v uit Wilders, Wilders,Wilders,Wilders en Wilders, ja dan heb je gelijk, al geef ik je dat niet natuurlijk, blijf jij maar lekker in die waan, en niet te veel drinken hoor want dan ga je nog meer onzin uitkramen.
profielfoto
20 Mar 2017 17:21
Joost vanuit z'n stamkroeg
Hoeveel leden heeft de PVV ??? 1 of 2???
Niet er omheen draaien blokkie.
Dat gedraai van de PvdAfbraak-figuren is verleden tijd met hun 9 zeteltjes hahaha
profielfoto
20 Mar 2017 19:13
P.A Blokker
over draaien gesproken ik vroeg om NAMEN maar die kan je niet noemen natuurlijk want dan kom je maar tot 1, en ja wat moet ie dan hé?, als er 1 draaid zou ik zeggen kijk even in de spiegel dan zie je er 1, maar doe het niet te lang want anders knapt ie ook nog, dus nogmaals ik wil NAMEN en niets meer dan dat
profielfoto
20 Mar 2017 18:44
joop Moorman
De PVV heeft een nieuw soort partijstructuur geintroduceerd in het Nederlandse politiek bestel. De PVV is feitelijke geen partij maar een ''beweging'' waarbij slechts ruimte is voor een lid en waar zelfs het politiek kader geen partijlid mag worden
profielfoto
20 Mar 2017 16:16
Bas oosterhof
Het enigste lid van de PVV is de heer Wilders.
profielfoto
20 Mar 2017 16:20
P.A Blokker
volgens de stamkroeg niet, maar ja die heeft eigenlijk nooit gelijk
profielfoto
20 Mar 2017 18:23
T lippold
eerst de pvv dan de NSDAP
profielfoto
20 Mar 2017 21:28
Vous Allez Tout droit
PVVers zitten graag op zetel en kunnen geweldig mekkeren, maar hebben nooit een realistisch plan. 4 jaar in de 2e kamer geweest en niet eens een A4tje kunnen volschrijven. 150 - 20 is nog altijd 130. CORDON SANITAIRE !! 
profielfoto
20 Mar 2017 22:27
Compas cuum
Weer een hoop geroeptoeter over de PVV , het feit dat er in Nederland zoveel mensen PVV stemmen zegt dat er iets goed mis is in Nederland. Laat de PVV zijn wat het is.

En ik lees net in de telegraaf , dat GL de eerste gesprekspartner is als het op een coalitie aankomt ( GOD behoede ons )

Meneer klaver ziet een cabinet zonder de VVD ook wel zitten trouwens , achja we schuiven gewoon de meerderheid van stemmen even aan de kant.

Misselijk kereltje ........... bah.
profielfoto
21 Mar 2017 07:04
achmed achmed
En wat gaat de PVV doen voor deze mensen die daar hebben op gestemd. Meer al tien jaar in de tweede en eerste kamer. en nog nergens hun nek voor uit gestoken, en toen Nederland in 2008 de crisis indook en in 2012 de PVV als een stelletje laffe honden het kabinet lieten springen, waren er maar twee partijen
die hun verantwoording namen. En al die andere partijen aan de zijlijn stonden te roeptoeteren. En nu het in Nederland weer wat beter gaat willen ze allemaal ineens mee regeren, en voor de verkiezingen zei Wilders nog dat die niet in een kabinet met de VVD wou en wat stond die gisteren weer te verkondigen op de tv dat die het niet uitsloot dat die wel wou regeren met de VVD. Maar laten die mensen hun hart maar vast houden als het een rechts kabinet wordt. Fije dag gewenst allemaal.
profielfoto
21 Mar 2017 09:23
Schobbe Jaques
Wilders 'liep weg' omdat er te hard bezuinigd zou worden op zaken die zijn stemmers aan het hart gaan. Daarom liep hij weg. Hans Hillen, CDA'er en ooggetuige heeft dat meermaals bevestigd: http://tmgonlinemedia.nl/consent/consent/?return=http%3A%2F%2Fwww.metronieuws.nl%2Fnieuws%2Fbinnenland%2F2017%2F02%2Fcdaer-rutte-i-viel-niet-dankzij-de-pvv&clienttime=1490084300568&version=0&detect=true

De PVV heeft een mening die niet strookt met de politiek correcte andere partijen en dus leggen ze maar een cordon sanitaire rond de PVV. En het stemvee van die andere partijen vervolgens roepen dat de PVV 'niets voor elkaar krijgt'... Bij de PVDA waren ze zelfs zo sneu dat ze bepaalde voorstellen van de PVV, waar ze het zelf inhoudelijk mee eens waren, niet steunden alleen omdat het een PVV idee was. Dan heb je dus niet het beste met de mensen in Nederland voor, maar ben je vooral bezig met je eigen agenda.

En dan zie ik hier PVDA stemmers nog serieus jammeren over de PVV, terwijl ze vorige week weggevaagd zijn. 28!! zetels verlies. Dan past slechts nederigheid. Stil zitten wanneer je geschoren wordt!
profielfoto
21 Mar 2017 11:03
Michel Mulder
Ja hoor, de PVV in de persoon van de heer Wilders heeft het beste voor met zijn kiezers. Keihard roepen dat de AOW gerechtigde leeftijd 65 jaar moet blijven en een dag na de verkiezingen die uitspraak even snel weer inslikken. Bij deze verkiezingen keihard roepen dat hij niet met de heer Rutte zou willen regeren en nu bedelen bij mevrouw Schippers of hij alstublieft toch mee mag doen.
U vindt de PvdA sneu omdat ze tegen een voorstel van de PVV zouden hebben gestemd ofschoon ze het inhoudelijk er mee eens zouden zijn geweest. Kijk dan vooral even het stemgedrag van de heer Wilders er op na en kom tot de ontdekking dat hij in veel gevallen het tegenovergestelde heeft gestemd van wat hij aan zijn kiezers heeft beloofd. Op vragen hoe hij zijn voorstellen in de praktijk wil brengen zoals de grenzen sluiten en de koran verbieden blijft hij het antwoord steeds schuldig. De heer Wilders speelt weliswaar heel handig in op de onderbuikgevoelens van een aantal landgenoten maar heeft geen oplossingen.
profielfoto
21 Mar 2017 15:22
Ramon Oosterman
Omdat de PVDA 28 zetels verloren heeft, moet in je jou smalle denkwereld nederig zijn en mag je geen mening meer hebben jij zou goed passen in het gedachtegoed van Erdogan. uit welk tijdperk kom jij. En ik ben het volkomen eens met de heer mulder. IK zou als ik jou was eerst is kijken naar het stemgedrag van de PVV in de tweede kamer. kom je tot verbluffend resultaten
profielfoto
21 Mar 2017 12:04
P.A Blokker
in Turkije stemmen een hele boel mensen voor het referendum van Erdogan, wil dat zeggen dat dan een goed voorstel is? laat je nakijken.
profielfoto
21 Mar 2017 09:38
Lotte Zelhem
Het is weer ouderwets gezellig op de site.hahaha
profielfoto
24 Mar 2017 11:38
jacques Richetti
Er is een goede reden voor de constructie zoals deze nu is. PVV gaat het heus voor elkaar krijgen om volgende keer mee te doen aan de gemeenteraadsverkiezingen. Ik heb dit al geruime tijd geleden hier op de site verkondigd. Ik denk dat ik iets dichter bij het vuur zit. PVV is een politieke beweging met soms discutabele voorstellen en uitlatingen. Natuurlijk is niet iedereen het hiermee eens, maar men moet weten dat de meeste voorstellen vanuit de zgn achterban vandaan komen. Er zijn al diverse kapers op de kust geweest die Geert Wilders ,als het mogelijk was, pootje zouden lichten . Hiermee bedoel ik dan de dissidenten. Dat staat een ieder vrij. Maar gezien de samenstelling van lieden die zich bij de PVV aansluiten is er indertijd besloten de basis van de PVV veilig te stellen zodat anderen de basis niet tot val kunnen brengen. PVV heeft immers bestuurders die wel riante lonen willen incasseren maar zodra er enkele uitspraken komen distancieren velen zich ervan. Prima, maar niet passend voor een bestuurslid die daarna de zaak wil ontwrichten.Ik heb zelf (met behulp van de toenmalige achterban, in dienst van de PVV) bij aanvang van de Groep Wilders het mogelijk gemaakt dat de inwoners van de gemeente Emmen kunnen stemmen op de PVV. Daar waren ambtenaren van de gemeente niet blij mee indertijd en een enkele weigerden medewerking te verlenen. Echter de specifieke opdracht kwam van secretariaat van de koningin en dat mag men niet negeren. Een andere ambtenaar heeft het vervolgens verwerkt. Persoonlijk ben ik het niet eens met de manier en de taal waarop men bij de huidige PVV en achterban over de islam problematiek praat en ben daarom indertijd gestopt met de overigens onbetaalde werkzaamheden voor deze beweging. Helaas is het zo dat er vele mensen zijn die praten vanuit het hart en niet met het verstand en zodanig fatsoen en respect naar achteren verdringen. Dat is naar mijns inzien ook de bottleneck van de PVV. Ik draag de PVV een warm hart toe maar sta open voor nieuwe initiatieven ,waarbij inhoudelijk veel overeenkomsten zijn maar
bescheidener is met uitlaten. Het beeld van de PVV wordt vooral bepaald door negatieve uitlatingen door te fanatieke aanhangers die de realiteit uit het oog verliezen evenals het fatsoen jegens andere mensen. Maar helaas schijnt het nog steeds nodig te zijn om andere politieke partijen wakker te schudden en hun wegkijk-cultuur te beperken en bepaalde zaken bespreekbaar te maken zonder dat je voor racist of wat anders lelijks wordt uitgemaakt..Voor de rest is PVV net als andere partijen , het blijft politiek en onlangs hebben we kunnen zien dat er langzamerhand verschuivingen komen bij de oude partijen. Naar mijn mening is dit te danken aan de oppositie die PVV landelijk voert. Hebben ze toch iets goed gedaan.
profielfoto
24 Mar 2017 11:50
jacques Richetti
Als aanvulling vind ik overigens wel dat bij de oude partijen/achterban ook veel lieden zijn die hun fatsoen en respect andersom misbruiken. Zodra de toon van onderwerpen zoals hierboven ook zichtbaar is , alleen maar uit verwijten en scheldwoorden bestaat
is naar mijn mening het niveau hetzelfde als bij degene die dat verweten wordt.
LAAT EEN BERICHT ACHTER