dossiers
Niet alleen zijn archief blijkt indrukwekkend. Van hetzelfde kaliber zij...
In de rubriek Emmen.Toen laten we elke week een foto zien van Emmen uit ...
Een historische dag voor het Drentse voetbal én in het bijzonder voor E...
Publicaties van de jaarlijkse Zuidenveldtentoonstelling in Zuidoost-Dren...
Emmen

DOP wil wmo-taxivervoer voor 75-plussers

Geplaatst op maandag 12 maart 2018 12:03
  • Ton Schoo © Gemeente Emmen

pinterestmail

Emmen - De Drentse Ouderen Partij (DOP) is van mening dat Wmo-taxivervoer voor iedereen boven de 75 jaar zonder medische keuring of beoordeling door de gemeente toegankelijk zou moeten worden. Geen gratis taxivervoer, maar vervoer van huis tot huis tegen een gereduceerd tarief.

Lijsttrekker Ton Schoo meent hiermee deels te voorkomen dat minder mobiele ouderen in een sociaal isolement komen. ‘Je geeft ouderen een vorm van zekerheid bij het organiseren van hun eigen zelfstandigheid. Een dergelijk beleid zou alleen lokaal kunnen, al moet de haalbaarheid wel eerst financieel onderzocht worden.

Langer thuis wonen van ouderen kan prima, maar bepaalde onderwerpen zoals vervoer en mobiliteit zou je eigenlijk dan wel landelijk moeten regelen en lokaal moeten organiseren, aldus Schoo ‘Vrije toegang tot wmo-taxivervoer voor ouderen vanaf een bepaalde leeftijd zou eigenlijk niet per gemeente totaal verschillend moeten kunnen zijn.’

whatsappTip de redactie via WhatsApp! Voeg 'Emmen.nu' toe als contact in uw telefoon, 06-5751 5176, en stuur ons uw tips, foto’s en video’s.
REACTIES (10) Plaats een reactiereacties
profielfoto
12 Mar 2018 14:16
w ieke
Een heel goed plan van de Drentse Ouderen Partij. Tegen een kleiner tarief kunnen ouderen iets gemakkelijker een taxi betalen en vooral van thuis naar bezoekadres worden gebracht.
profielfoto
14 Mar 2018 12:24
Hans Brinkers
Het is verkiezingstijd, waar waren de voorstellen de afgelopen vier jaar.
Ik hoorde deze man in de raad constant tegen!!! roepen.
profielfoto
12 Mar 2018 18:26
Durk Waringa
En hoe kom je als oudje bij de Bikbar als je in de Weijert flat woont. Eerst een winkelcentrum rond hun flat bouwen en daarna mag je van de gemeente als je boven de 75 bent bij de Bikbar instappen voor WMO-vervoer.. Zelf laten de heren zich bij hun voordeur afzetten. Niks WMO..niks ondersteuning. Dit is hoogbejaarde in het Centrum pesten!
profielfoto
12 Mar 2018 19:25
bossnl foto
welke flat is weiert flat?
profielfoto
12 Mar 2018 20:28
Durk Waringa
Monetpassage, beste man
profielfoto
12 Mar 2018 23:07
bossnl foto
Taxi kan daar wel komen !! (is ingang naast Atlas) trouwstoet komt daar ook langs zo naar raadhuisplein en via parkeerplaats willink
profielfoto
13 Mar 2018 06:48
Durk Waringa
En toch is de instapplek voor WMO-taxi bij de Bikbar als je in het centrum woont. Er zijn best andere oplossingen mogelijk, maar zoals ik al schreef hoogbejaarden in het Centrum pesten.
profielfoto
13 Mar 2018 09:59
w ieke
Ik denk dat de mensen die daar een taxi nodig hebben hun gram bij de Burgemeester moeten neerleggen. Hij is onze Burgervader en kan deze ouderen een helpende hand toesteken. Gewoon aan de bel trekken of bij de politieke partijen, nu net voor de
21 ste maart weet je nooit wat ze willen doen. Een wit voetje halen willen ze graag voor een stem.
profielfoto
13 Mar 2018 11:14
bossnl foto
Ik woon in centrum en taxi hebben kaartje om bollard weg laten zakken zodat ze overal in centrum kunnen komen voor wmo en wmo taxi is geen busbedrijf met opstap plekken (dit is steggelen)
profielfoto
14 Mar 2018 12:26
Durk Waringa
Fijn dat het opgelost is. Het was elke keer een heel gedoe om bij de Bikbar te komen.
LAAT EEN BERICHT ACHTER