dossiers
In de rubriek Emmen.Toen laten we elke week een foto zien van Emmen uit ...
Een historische dag voor het Drentse voetbal én in het bijzonder voor E...
Motorclub No Surrender werd vrijdag 13 januari 2017 opgeschrikt door een...
Publicaties van de jaarlijkse Zuidenveldtentoonstelling in Zuidoost-Dren...
Emmen

Hondsrugtoren wordt baken van Emmen

Geplaatst op Friday 12 October 2018 19:01
  • © Martin Zaagman

  • © Martin Zaagman

  • Cees Bijl maakte de naam van de nog te bouwen woontoren bekend. © Martin Zaagman

  • © Martin Zaagman

pinterestmail

Emmen - Hondsrugtoren. Zo gaat de nog te bouwen woontoren op de hoek Hondsrugweg - Weerdingerstraat in Emmen heten. Cees Bijl, gedeputeerde en oud-burgemeester van de gemeente Emmen, maakte die naam vanmiddag bekend.

Dit deed hij door samen met wethouder Jisse Otter tijdens een feestelijke bijeenkomst op het bouwterrein het bouwbord met daarop de naam van de 64 meter hoge woontoren te onthullen.

Prijsvraag

De woontoren is een initiatief van projectontwikkelaar Peter van Dijk. Deze had aan de naam van de woontoren een prijsvraag verbonden. Mensen kon kiezen uit vier namen: Emmtoren, North State, Manhattan en dus Hondsrugtoren. Uiteindelijk bleken de meeste mensen te hebben gekozen voor Hondsrugtoren.

De projectontwikkelaar werd tijdens de bijeenkomst gevolgd door een cameraploeg die bezig zijn om televisie opnamen te maken voor een nieuw televisieprogramma.

De aannemer gaat de komende weken het bouwterrein inrichten waarna de bouw nog dit jaar van start gaat.

  • gallerij afbeelding

    De woontoren op de hoek van de Weerdingerstraat en de Hondsrugweg. © Peter van Dijk Projects & Investments

whatsappTip de redactie via WhatsApp! Voeg 'Emmen.nu' toe als contact in uw telefoon, 06-5751 5176, en stuur ons uw tips, foto’s en video’s.
REACTIES (7) Plaats een reactiereacties
profielfoto
13 Okt 2018 08:02
Har co
Toch leuk dat Rutger van Castricum er zelfs wat voor zijn nieuwe tv programa.
profielfoto
13 Okt 2018 10:20
Durk Waringa

Opvallen zullen ze daar in Emmen. Wat een terechte naam voor een overbodig gebouw.
profielfoto
13 Okt 2018 13:24
w ieke
Allang blij dat het geen Manhattan of North State wordt, het blijft nog een beetje eigen met deze naam.
profielfoto
13 Okt 2018 13:55
Elbert Westerbeek
Ik ben niet tegen nieuwe ontwikkelingen, maar wel tegen de manier waarop! Ik baal van arrogantie en alleenheerschappij en de politici en bestuurders die meelopen en niet het algemeen publiek belang dienen, en van de eenzijdige verhalen en promotie in de lokale media. Objectieve verslaggeving is vaak ver te zoeken. Je moet plannen ontwikkelen met en vanuit de inwoners en niet over onze hoofden heen! Ook de plek is vreemd (vanwege geluid en uitlaatgassen), de toren is monsterlijk en past niet in de omgeving. Als je met inwoners en/of omwonenden plannen ontwikkeld ontstaat er ook wat moois, wellicht wat beters, met meer draagvlak.
profielfoto
13 Okt 2018 22:00
Durk Waringa
Westerbeek zegt zich terug te trekken uit de lokale politiek en zoekt een andere uitdaging.
profielfoto
14 Okt 2018 10:58
A Oost
Wat een raar verhaal elbert. Eidereen inwoner , zakenman heeft een vergunning nodig. Daarmee kun je wel of niet bouwen. Zo simpel is het en niedereen kan er tegen in beroep gaan. Eidere mening telt. Het staat ook in de krant (transparant). En als je ziet hoe emmen de laatste jaren is opgeknapt dan neem ik mijn petje er voor af. En ik vind het ook een mooie toren waar er nog wel meer van mogen komen.
profielfoto
15 Okt 2018 09:46
jh emmen
Wat een gezeur van mensen om niks. Inspraak is geweest. En je hoeft daar niet te wonen. Van mij mogen er meer van dit soort flats komen. Met sociale woningen. Dat wordt te weinig gebouwd, ook in Emmen. Dat gezeur over de rug van, je woont in het centrum, denk je dat men onder de grond gaat bouwen.
LAAT EEN BERICHT ACHTER