vinkje
DE STELLING
poll
Een hoofddoek op het werk: kan dat?
Het College voor de Rechten van de Mens heeft geoordeeld dat een Rotterdamse agente tijdens haar werk een hoofddoek moet kunnen dragen. De politie heeft het dragen van een hoofddoek voor haar werknemers verboden, omdat agenten neutraal moeten overkomen.

Onze stelling is: Een hoofddoek dragen op het werk moet kunnen.
dossiers
In de gemeente Emmen deed zich op 30 september 2015 een aardbeving voor ...
Eenmaal in de vier jaar vinden in Nederland verkiezingen voor de gemeent...
Bekijk afleveringen van het tv-programma over ondernemen en voor onderne...
In de rubriek Emmen.Toen laten we elke week een foto zien van Emmen uit ...
Regio

Mogelijk vertraging op A37 door acties

Geplaatst op donderdag 6 maart 2014 16:30
  • A37 © Archieffoto Boom regionale uitgevers

pinterestmail

Zwartemeer / regio - Op verschillende plaatsen dreigen morgenmiddag acties tegen het huidige kabinetsbeleid. Zo ook op de A37 bij grensovergang Zwartemeer, aldus de Verkeersinformatiedienst.

Hoewel de organisatoren hebben opgeroepen geen snelwegen te blokkeren is er wel kans op langzaamaanacties op diverse snelwegen. Volgens de initiatiefnemers moet het een chaos worden op de weg, maar blijven de acties wel ludiek.

De landelijke eenheid van de politie praat inmiddels over een 'gemiddeld tot significant risico' op problemen op snelwegen'. Met name maakt de politie zich zorgen over de ongestructureerde organisatie van de acties en de mogelijkheid dat er confrontaties kunnen ontstaan tussen weggebruikers en actievoerders.

Acties vanaf 15.00 uur

De acties moeten volgens de organisatoren vrijdagmiddag vanaf 15:00 uur anderhalf uur lang het verkeer behoorlijk hinderen. Dat zal niet gebeuren met vrachtwagens maar met personenauto's, omdat volgens de initiatiefnemers de transportbedrijven niet met hun logo in de media willen verschijnen.

Behalve op de A37 zijn er ook elders in het land acties, zoals op de A7 bij Nieuweschans, de knooppunten Galder, Gorinchem, Rottepolderplein en Azelo, bij het brug restaurant boven de A4 bij Nieuw Vennep, op de A2 bij Rosmalen en op de A1 en A50 bij Apeldoorn.

whatsappTip de redactie via WhatsApp! Voeg 'Emmen.nu' toe als contact in uw telefoon, 06-5751 5176, en stuur ons uw tips, foto’s en video’s.
REACTIES (13) Plaats een reactiereacties
profielfoto
6 Mar 2014 17:49
K Liebknecht
Laten ze maar de heleboel vast zetten en dat door het hele land en net zo
Lang tot dat dit shit kabinet rutte2 weg is.
profielfoto
6 Mar 2014 18:11
Klaasvaak weet ik wel ja
Citaat: Met name maakt de politie zich zorgen over de ongestructureerde organisatie van de acties en de mogelijkheid dat er confrontaties kunnen ontstaan tussen weggebruikers en actievoerders.<<< zijn ze bang dat ze moeten werken zo vlak voor het weekend pffffff
profielfoto
6 Mar 2014 18:25
. Emmertje.
Ga een ander lastig vallen met je acties! Wat denk je ermee te bereiken mij te pesten door een snelweg af te zetten? Ik heb jouw domme acties niet nodig om te weten dat ik genaaid wordt door Den Haag. Ga naar Den Haag en bezet het binnenhof.
profielfoto
6 Mar 2014 23:20
mien dobbelsteen
Ze doen in ieder geval iets wat gemerkt gaat worden,dat heet aktie voeren tegen het beleid
profielfoto
6 Mar 2014 23:38
pietje puk
Laten ze de boel maar eens een week dichtzetten dan ligt het hele land plat. Laten we ons allen achter hen scharen en zorgen dat we van dit rampzalige kabinet afkomen. Ik heb al eens een week vastgezeten in frankrijk tussen franse collega's. Ik gunde hun het protest en heb vrolijk meegedaan.
Soms moet je die arrogante mannetjes laten weten dat ze niet alles kunnen maken.
profielfoto
7 Mar 2014 00:14
mien dobbelsteen
En zo is het pietje,echt respect voor wat ze nu doen.
Kan helaas niet mee doen moet werken,steunen doe ik ze zekers te weten.
profielfoto
7 Mar 2014 06:50
Mar Jolan
Inderdaad Pietje steunen hier de actie ook. Er moet ergens wat gedaan worden ook al is dit een klein begin.
profielfoto
7 Mar 2014 08:28
Rich Boogert
Ik heb echt ALLE begrip voor het initiatief. Maar ik hoop dat de deelnemers zich goed realiseren dat als er een ambulance me 'hoge nood' vanuit bijv. Zwartemeer naar het ziekenhuis moet rijden, 'de rekening' voor de deelnemers is. Ik moet er niet aan denken dat een dierbare van mij zou overlijden door toedoen van dit soort acties. Laten we hopen dat mijn argument - gelukkig - vergezocht is en dat de actie z'n vruchten afwerpt en dat de politie mild zal zijn.
profielfoto
7 Mar 2014 10:36
S.K de Lum
Wegen blokkeren is niet de oplossing. Wie denkt dat Den Haag daar wakker van ligt. Ga lekker wat anders doen dan mensen lastig te vallen die voor hun werk gebruik moeten maken van die weg. Moeten die ook bloeden? Wat is dit voor kortzichtig gedoe. Als je dan wat wil ga lekker demonstreren in Den Haag.
profielfoto
7 Mar 2014 10:47
Emiel Von Amsbergen
Ik heb wel een oplossing, maar ik heb helaas geen vliegbrevet.
Maar men rijde naar Leeuwarden, men kaapt daar een paar F16's, vliegt er mee naar Brussel en Den Haag, en vliegt men boven bepaalde plekken dan op het knopje "drop the bomb"drukken, en het probleem is opgelost.
Gaarne wel doen als de PVV net elders in het land is.
profielfoto
7 Mar 2014 11:23
Klaas 63 pp
Massaal ziekenfondsverzekering niet meer betalen. Dan worden ze druk in Den Haag.
profielfoto
7 Mar 2014 11:43
Emiel Von Amsbergen
Daar maak je ze kachel in Den Haag niet mee aan Klaas, je trekt toch aan het kortste eindje.
Het is wel zo, stel ik kan mij niet meer redden, dan is die ziekenprut wel het eerste wat ik niet meer ga betalen.
Het eerst eten en drinken op de plank, en als er dan wat overblijft de rest, maar is er te weinig over, jammer dan voor die ziekenprut.
Je kunt die gasten in Den Haag het allerbeste pakken door er niet meer op te stemmen, maar ja, aangezien veel Nederlanders,denk zo rond de 99%, een zeer kort termijn geheugen hebben, zullen ze gewoon weer op dat gajes stemmen.
profielfoto
7 Mar 2014 13:25
Schobbe Jaques
Als je belastingen of ziektekosten niet meer betaalt, krijg je alleen maar een hoop extra kosten en uiteindelijk gaan ze het gewoon inhouden op je loon of uitkering. Schiet je weinig mee op.

Mensen hebben inderdaad een kort geheugen, maar we hebben helaas ook nog zoiets als onze nationale staatstelevisie, waar omroepen als de VARA in programma's als DWDD en via figuren als Paul de Leeuw ect het woord van de PVDA keurig verpakt verkondigen. Een hoop mensen lopen daar vervolgens achteraan. Wat denk je waarom mensen als Fortuyn en Wilders in die zogenaamd satirische programma's als Kopspijkers steevast voor lul worden gezet?
LAAT EEN BERICHT ACHTER