vinkje
DE STELLING
poll
Onderwijsstaking
Het basisonderwijs gaat op dinsdag 27 juni één uur staken. Onze stelling: Het is onterecht dat het onderwijs staakt voor een beter salaris.
dossiers
Publicaties van de jaarlijkse Zuidenveldtentoonstelling in Zuidoost-Dren...
In de rubriek Emmen.Toen laten we elke week een foto zien van Emmen uit ...
Niet alleen zijn archief blijkt indrukwekkend. Van hetzelfde kaliber zij...
Museum Collectie Brands in Nieuw Dordrecht herbergt sinds vijf jaar in z...
Regio

Minister Kamp heeft geen geld voor Emmen

Geplaatst op woensdag 25 maart 2015 19:28
16 reactiescomments
  • Philips. © Eigen foto

pinterestmail

Emmen / regio - Minister Henk Kamp van Economische Zaken wil geen geld steken in steunmaatregelen voor Emmen en omgeving. Hij liet dat woensdag weten tijdens een kamerdebat. De fracties van de ChristenUnie en PvdA drongen daar op aan.

De werkgelegenheid in Emmen staat onder druk door ondermeer de voorgenomen sluiting van Philips, volgend jaar. De ChristenUnie pleitte voor en investeringsregeling voor bedrijven. De sociaal-democraten vroegen Kamp geld dat hij op zijn begroting overhield voor Emmen te gebruiken.

De minister zegt geen geld te hebben. De Tweede Kamer stemt volgende week over de moties van beide partijen.

Wethouder Bouke Arends van Emmen is niet teleurgesteld door de reactie van de minister. Er liggen volgens hem nog meer lijntjes uit en Emmen is dus niet afhankelijk van geld van Economische Zaken alleen.

Lees ook:
VVD Coevorden doet oproep aan minister Kamp

whatsappTip de redactie via WhatsApp! Voeg 'Emmen.nu' toe als contact in uw telefoon, 06-5751 5176, en stuur ons uw tips, foto’s en video’s.
REACTIES (16) Plaats een reactiereacties
profielfoto
25 Mar 2015 20:01
amu sant
Had dat iemand verwacht dan??? De verkiezingen zijn weer voorbij en de leugens en het bedrog kunnen we weer van de soep afspanen.
Het "jojo-spel" van de politiek.
profielfoto
25 Mar 2015 20:16
jan drenthen
tuurlijk,,, voor die westerlingen houd nederland net achter zwolle toch op
profielfoto
25 Mar 2015 20:21
P.A Blokker
Je bent net Wilders die scheert ook alle marokanen en moslims over een kam met je westerlingen
profielfoto
25 Mar 2015 21:05
Marc Kuiper
Het is een feit dat ze daar totaal geen belang hebben met de noordelijke provincies. Alleen tijdens de verkiezingen hoor je van ze en daarna laten ze ons weer vallen.
Er blijft niks over hier kwa werk de pomphouders worden vernietigd door de btw verhoging. De ziekenhuizen verdwijnen of worden kleine zorgposten. En wij pikken alles en de VVD wordt de grootste in Drenthe.
profielfoto
25 Mar 2015 21:53
P.A Blokker
Maar het zijn NIET allemaal westerlingen die daar in den Haag zitten hoor die komen uit het hele land dus ook hier vandaan, maar ja als je van hier naar het westen ga ben je zeker meteen een westerling? Of blijf je dan toch een noordeling?
profielfoto
25 Mar 2015 21:06
oostwest
logisch.... dat geld is nodig voor de loonsverhogingen bij onze staatsbank abn-amro
profielfoto
25 Mar 2015 21:54
a arling
Dit kabinet waar kamp deel van uit maakt vernielt alles
Het geld gaat naar onzinnige doelen en het bonnetje zijn ze kwijt
profielfoto
25 Mar 2015 22:00
A Oost
Ik ben het er wel mee eens. Het westen heeft meer te zeggen. Kijk alleen al eens naar de wegennet daar en het openbaar vervoer. Ook trekken ze hier alle overheids gebouwen weg die richting het westen verhuizen. Ook heeft den haag besloten dat wij een krimp stad worden daar hebben wij niet voor gekozen. Ik kan zo nog uren door gaan. Er zit dus wel degelijk een verschil tussen.
profielfoto
25 Mar 2015 22:37
E.X. Emmenaar
Ik snap wel dat de minister geen geld beschikbaar wil stellen. Want als ze in deze krimpregio gaan investeren, dan staat hierna de volgende gemeente op de stoep. Die houden dan hun hand op en verwachten dat zij ook geld krijgen.

Maar tegelijkertijd vind ik het wel belachelijk dat het Rijk deze regio zo in de steek laat. Alle werkgelegenheid wordt weggehaald (ook door de regering zelf!) en er is geen oog voor de zwakkere positie van deze gemeente. De armoede is hier groter dan elders, er is een gebrek aan banen voor hogeropgeleiden en er is hier meer werkloosheid. Het Rijk laat het allemaal gebeuren, ronduit schandalig.
profielfoto
26 Mar 2015 07:38
Klaas 63 pp
Als Z.O Drenthe Grieks was dan was er geld genoeg.
profielfoto
26 Mar 2015 07:57
Jopie Wolters
Den haag doet genoeg voor de noordelijke provincies.
Kijk maar eens naar het aantal asielzoekerscentra, die vind je niet in Wassenaar, Blaricum of in de randstad, maar boven de rivieren schieten ze als paddenstoelen uit de grond.
Dus om nou te zeggen dat ze in Den Haag geen belang bij het noorden hebben.......
profielfoto
26 Mar 2015 08:53
Klaas 63 pp
Daar plukken wij mooi de vruchten van. b.v. werkgelegenheid enz. Als de assielzoekers het eenmaal goed doorhebben hoe het in dit paradijs werkt gaan de meesten toch naar het westen.
profielfoto
26 Mar 2015 08:29
japie krekel
henk kamp woont in diepenheim dus een oosterling in de omgeving van diepenheim staan geen wind molens
profielfoto
26 Mar 2015 09:06
w ieke
En dat Bouke niet teleurgesteld is komt doordat hij geen ontslag tegemoet hoeft te zien, dat mensen die hiervoor wel bang zijn en teleurgesteld zijn dat gaat zo bij hen langs, deze angst voelen ook voelen en begrijpen gebeurt toch niet, zover gaan de sociale gevoelens niet bij onze college ambtenaren. En het blijft onbegrijpelijk dat de VVD nog de grootste is gebleven, maar dat komt doordat mensen met geld deze groep altijd trouw blijft.
profielfoto
26 Mar 2015 10:46
Jopie Wolters
En je hebt ze er ook nog bij die op een lokale partij hebben gestemd voor de provinciale staten om zo misschien wat verandering in het huidige beleid te krijgen.
Maar wat is de kandidaat-senator van de lokalen voor de 1e kamer van plan??? die is van plan om Rutte en Samsom met zijn zeteltje aan een meerderheid in de 1e kamer te helpen.
Ook leuk die lokale partijen, 1 zeteltje en dan ook nog mee kunnen werken aan het afbraakbeleid in Den Haag.
profielfoto
28 Mar 2015 21:15
pietje puk
Was toch al duidelijk? Laten we ons aansluiten bij duitsland. Lijkt mij beter.
LAAT EEN BERICHT ACHTER