vinkje
DE STELLING
poll
Onderwijsstaking
Het basisonderwijs gaat op dinsdag 27 juni één uur staken. Onze stelling: Het is onterecht dat het onderwijs staakt voor een beter salaris.
dossiers
Museum Collectie Brands in Nieuw Dordrecht herbergt sinds vijf jaar in z...
Publicaties van de jaarlijkse Zuidenveldtentoonstelling in Zuidoost-Dren...
In de rubriek Emmen.Toen laten we elke week een foto zien van Emmen uit ...
Niet alleen zijn archief blijkt indrukwekkend. Van hetzelfde kaliber zij...
Regio

Staatssecretaris Jetta Klijnsma bezoekt Emmen, Coevorden en Hardenberg

Geplaatst op vrijdag 17 februari 2017 16:19
26 reactiescomments
  • Jetta Klijnsma in Balkbrug. © Hans Berkenbos

pinterestmail

Regio - Staatssecretaris Jetta Klijnsma van Sociale Zaken en Werkgelegenheid bezoekt 18 februari de regio’s Coevorden, Emmen en Hardenberg. Klijnsma neemt die dag een kijkje bij diverse instellingen en bedrijven.

Klijnsma begint haar bezoek, dat onderdeel uitmaakt van haar verkiezingstournee, ’s ochtends om 10.00 uur in Hardenberg, waar ze ondermeer te gast zal zijn in De Zorgzaak in Huize De Eik. Hier wordt ze ontvangen door wethouder René de Vent en spreekt zij over diverse zorgthema’s.

Kledingbank en voedselbank

Daarna reist Klijnsma door naar Coevorden voor een bijeenkomst om 11.45 uur met onder andere raadsleden, wijkverpleegkundigen, medewerkers van thuiszorgorganisatie Beter Thuis, kledingbank De Cirkel, Emco en de voedselbank.

De Holdert

Tot slot brengt Klijnsma vanaf 13.45 uur een bezoek aan Emmen. Vanuit de winkel van Pro Emmen zal de staatssecretaris dan meedoen aan de publiekscampagne in winkelcentrum De Weiert. Het bezoek wordt om 15.00 uur afgesloten met een bijeenkomst in wooncentrum De Holdert waar Klijnsma in gesprek zal gaan met bewoners, vrijwilligers en verpleegkundigen.

Klijnsma was vorige week vrijdag te gast op de Prinses Margrietschool in Balkbrug. Twee jaar geleden bezocht zij eerder de regio Zuidoost-Drenthe.

 

 

whatsappTip de redactie via WhatsApp! Voeg 'Emmen.nu' toe als contact in uw telefoon, 06-5751 5176, en stuur ons uw tips, foto’s en video’s.
REACTIES (26) Plaats een reactiereacties
profielfoto
15 Feb 2017 17:23
Klaas 63 pp
De voedselbank. Dan kan ze mooi eens praten met mensen die ze een AOW gat bezorgd heeft. Je moet ,in mijn ogen , wel een bord voor je kop hebben.
profielfoto
15 Feb 2017 18:54
oostwest
tja op uitnodiging van de lokale PvdA bobo's komt ze wel, het is immers verkiezingstijd, ook voor deze partij waar niets van over blijft.
profielfoto
15 Feb 2017 22:42
. Emmertje.
Risico als je ruim voor je AOW stopt met werken.
profielfoto
16 Feb 2017 11:34
Klaas 63 pp
Ik lees wel weer .Emmertje. Verdiep u er eens in en vel dan uw oordeel.
profielfoto
17 Feb 2017 16:39
. Emmertje.
Yep, net gedaan. Niet alles geloven wat Henk Krol uitkraamt.
profielfoto
17 Feb 2017 17:00
Klaas 63 pp
U begrijpt het nog steeds niet.
profielfoto
17 Feb 2017 21:45
Ramon Oosterman
Wel is van een overbruggingsregeling gehoord Klaas, of heb je je laten verneuken door je werkgever.
profielfoto
18 Feb 2017 10:48
Joost vanuit z'n stamkroeg
Andere inkomsten worden afgetrokken van de overbruggingsuitkering

De overbruggingsregeling geeft een uitkering op minimumniveau. Dat is 70% van het minimumloon. Als je andere inkomsten hebt worden deze afgetrokken. Heb je een andere uitkering, of een aanvullend pensioen, dan gaat dit bedrag volledig af van de overbruggingsuitkering. Heb je inkomsten uit werk, dan wordt een deel hiervan afgetrokken van de uitkering.
Renteloze lening AOW-gat

Als je voor die tijd een pensioengat moet overbruggen, kun je een renteloze lening krijgen. Deze lening betaal je in zes termijnen terug nadat je AOW-uitkering is ingegaan. Als blijkt dat je recht had op een overbruggingsuitkering wordt deze verrekend met de terugbetaling.
profielfoto
18 Feb 2017 17:42
Ramon Oosterman
Dus klijnsma is schuldig aan het AOW gat? Nee dan weet ik genoeg. Net wat emmertje zegt ja dat krijg je als je eerder gaat stoppen met werken.
profielfoto
18 Feb 2017 12:07
Klaas 63 pp
Ramon Oosterman, hier staat of stond een werkgever buiten. Een overbruggingsregeling geld volgens mij voor geboren voor 1950.
profielfoto
18 Feb 2017 19:17
. Emmertje.
Laat ik het zo zeggen. Ik heb graag een AOW gat, als daar tegenover staat dat ik met 58 jaar mag stoppen met werken. Vooruit, ik ben de beroerdste niet, 62 jaar.
profielfoto
17 Feb 2017 16:50
Gert Wessels
Dat AOW gat is de mensen door de strot gedrukt door die geblondeerde idioot die ze ook wel Gekke Geert of Wilders noemen.
Er is niemand, maar dan ook niemand anders dan deze idioot met zijn PVV die veel mensen in de ellende heeft gestort!
De mensen die destijds op hem en zijn club hebben gestemd zullen vast en zeker de volgende keer weer op hem stemmen en hem blijven adoreren als de grote verlosser, of hij is zo slim of zijn zijn sympathisanten / electoraat zo dom ?
Het laat zich raden!
profielfoto
17 Feb 2017 17:58
Johnny N81
Ow? Heeft hij op sociale zaken gezeten dan? Was hij premier? Vertel, welk besluit heeft hij genomen?
profielfoto
17 Feb 2017 19:48
ingrid ingrid
Geen enkele want als het moeilijk wordt loopt die weg. Dat hebben we wel in 2012 gezien. De lafbek. Maar ja dat is bekend.
profielfoto
18 Feb 2017 10:14
Joost vanuit z'n stamkroeg
Als het moeilijk wordt??
Had dat niet iets te maken met het niet eens zijn met de diefstalplannen van de gewone burger, door de regering??
profielfoto
18 Feb 2017 16:56
ingrid ingrid
Nee dat had te niks te maken met diefstal dat had te maken met maatregelen waar ook die blonde idioot mede schuldig aan was en is. Maar als er maatregelen moeten worden genomen dat trekt die de keutel in. En als het al diefstal was heeft die daar ook nog zelf voor gestemd. zou ik toch is zijn motie lezen waar die voor heeft gestemd in de tweede kamer. Wat betreft bezuinigingen, Of de zorg duurder maken. Maar meneer schreeuwt van de zijlijn. maar als het op stemmen wat betreft de tweede kamer aan komt verneukt die zijn electoraat. En nog even dit terzijde ik denk dat je zondagmorgen ook zijn interview hebt gezien. die man is een regelrechte idioot. Kwam weinig zinnigs uit. Maar dat zijn we wel van hem gewend dat er weinig zinnigs uitkomt uit die blonde idioot. Die man is gewoon lachwekkend.
profielfoto
19 Feb 2017 09:28
Joost vanuit z'n stamkroeg
hahaha
profielfoto
18 Feb 2017 17:20
gonzales pizza
He, lui varken ben je nou nog niet aan het werk. jij mag gvd wel 220 jaar worden voor dat je recht hebt op AOW.Kom gvd is met die luie reet van je stoel af en ga is wat doen voor de samenleving. En hou je verder is rustig met al je commentaar hier want jij hebt helemaal geen recht van spreken. Jij kost ons gvd bergen met geld. Je bent net zo'n grote losers als die Geert ook een waardeloos figuur net als jij, overal commentaar op maar zelf nog niks bereikt in de samenleving.
profielfoto
19 Feb 2017 09:31
Joost vanuit z'n stamkroeg
Hallo!!!!
Wil je het woord "varken" niet weer gebruiken in een reactie, het stemvee van de pvda is daar niet van gediend.
profielfoto
19 Feb 2017 11:45
P.A Blokker
ik heb het een half jaar aangekeken en mij er niet mee bemoeit, maar je blijft onzin uitkramen ik zou toch maar hulp zoeken, en in jou geval denk ik aan een dierenarts.
profielfoto
19 Feb 2017 14:55
Joost vanuit z'n stamkroeg
Krijg nou wat, is je ban ervan afgehaald blokkie?
Het was trouwens een maandje of 3 geleden, dus geen 6 maand.
Maar goed, jij bent de originele blokkie niet, maar oké, ik speel het spelletje wel mee hahaha
profielfoto
20 Feb 2017 18:58
P.A Blokker
nee,maar heb je zondag Lubach nog gezien over de PVV? o nee natuurlijk jij houdt niet van de waarheid, je praat liever onzin zonder op iemand in te gaan , en die 6 maanden was voor jou jij overdrijft toch graag? maar een ander mag het niet ? zielepoot, al bij de dierenarts geweest, of is er nietsa meer aan te doen?
profielfoto
15 Feb 2017 18:42
japie krekel
eens kijken wat ze nu de vernieling in helpt
profielfoto
16 Feb 2017 11:06
H Brinkers
Ach wat leuk, Klijnsma komt de resultaten van haar a- sociale afbraakbeleid bekijken. Ik denk dat ze wel tevreden weer terug gaat naar haar zo veilige Den Haag.
profielfoto
17 Feb 2017 01:33
Joost vanuit z'n stamkroeg
Klijnsma komt zakjes zaad uitdelen, men kan kiezen tussen zaadjes om aardbeiplantjes of zaadjes om rode roosjes te kweken.
Mijn advies is, wanneer Jetta U een zakje zaad aanbiedt en U neemt het aan, kijk goed of uw gouden klokkie nog om Uw pols zit na afloop van de afname van het zakje zaad.
Als een pvda'er als klijnsma U iets kan afpakken, zullen ze dat heel graag doen.
Verdomd graag zelfs.
profielfoto
17 Feb 2017 16:46
sancho pancha
Hup Slagharen
LAAT EEN BERICHT ACHTER